Les penyes italòfones rememoren la final de Roma

Fernando Zueras

NOTÍCIES 04 de juny 2020 - Confederació Mundial de Penyes

La PB de Roma va organitzar un webinar on hi van participar Pau Vilanova, vicepresident institucional del FC Barcelona i responsable dels Barça Legends, i Antoni Guil, president de la Confederació Mundial de Penyes

El passat 27 de maig es va commemorar l’11è aniversari de la final de la Champions League a l’Estadi Olímpic de Roma. Allà, el FC Barcelona va derrotar el Manchester United per 2 a 0 i va aixecar el seu tercer títol continental, que a més a més suposava una fita històrica pel Club: completar el primer triplet de títols en una sola temporada.

Per a rememorar les emocions d’aquell partit, la PB de Roma va organitzar un webinar que va comptar amb la presencia de Pau Vilanova, vicepresident institucional del FC Barcelona i responsable dels Barça Legends; Antoni Guil, president de la Confederació Mundial de Penyes del FC Barcelona; i Anthony Romon, responsable de l’àrea Europa de la Federació Món. També hi van participar Luca Bellizzi, Delegat de la Generalitat de Catalunya a Itàlia, i Isabel Turull, Presidenta de la Associació de Catalans a Roma, així com representants de la gran majoria de penyes barcelonistes de parla italiana.

La trobada virtual, que va ser dirigida i moderada per Massimiliano Morgante, president de la PB de Roma, va ser una bona ocasió per a compartir experiències i anècdotes d’aquella final de 2009, tant per a les penyes que la van poder viure al seu propi territori, com per tots aquells que s’hi van desplaçar. També va servir per a parlar del pes emocional que tenen els colors blaugrana en terres italianes. En aquest sentit, va destacar la intervenció de Demetrio Albertini, membre dels Barça Legends, que va explicar el significat que tenia per ell el Barça, tot i haver-ne format part tan sols uns mesos.

El webinar va poder ser seguit per altres entitats del moviment de tot el món a través de Youtube o Facebook Live. Tots ells van poder gaudir d’un colofó final molt especial: un missatge d’agraïment d’Andrés Iniesta, un dels grans herois de la consecució d’aquella Champions League.