La volta al món dels Romon, de penya en penya

Autor: Anthony Romon

REPORTATGES 10 de febr. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

Una família de penyistes francesos està recorrent tot el planeta visitant a les penyes dels cinc continents

El 2 d'agost de l'any passat, Anthony Romon, president de la Penya “Blaugranor” du Nord de la France, vocal de la Federació Món i soci del FC Barcelona, va iniciar juntament amb tota la seva família un gran repte: donar la volta al món. Culers fins a la medul•la, Anthony, la seva dona Marianne i els seus tres fills no sols volien visitar alguns dels llocs més icònics del planeta, sinó que volien conèixer a les penyes barcelonistes dels cinc continents.

La primera parada va ser el Congrés Mundial de Penyes, a Barcelona, per a després partir cap a Rússia, Mongòlia, la Xina, el Japó, Canadà, els Estats Units, Mèxic, Cuba, el Perú i Xile, on estan actualment. Durant aquests mesos, unes 20 penyes han rebut amb entusiasme als Romon, entre les quals es troben la PB Ossos Russos de Moscou, la Penya Ànima Blaugrana de Shanghái, la PB Toronto, la PB de l'Havana, la PB Montréal, la PB Miami o la PB Lima. En tots els casos, han pogut comprovar el poder integrador de les penyes, capaces de fer sentir com a casa a qualsevol barcelonista, per molt gran que sigui la diferència cultural.

Fins al mes de juliol, als Romon els esperen ciutats com Buenos Aires, Los Angeles, Sidney, Singapur o Nairobi, amb les respectives visites a les penyes locals. Una clara demostració de la força d'un moviment que no deixa d'expandir-se a nivell mundial. Totes les parades del seu viatge es poden trobar publicades en el seu blog The Romons World Tour.