La vacuna contra la Covid-19 arriba a la Penya Font Florida

La Penya Barcelonista Residència Font Florida està integrada a la Residència Font Florida de Barcelona. / Fed. Barcelonès Oest

NOTÍCIES 29 de gen. 2021 - Confederació Mundial de Penyes

Els seus penyistes formen part dels col•lectius prioritaris en el procés de vacunació, ja que es tracta de l'única penya blaugrana integrada en una residència geriàtrica

Els residents en centres geriàtrics i també el seu personal sanitari estan sent els col·lectius prioritaris durant l'inici del procés de vacunació contra la Covid-19. Aquesta circumstància ha implicat la Penya Barcelonista Residència Font Florida, que està integrada a la Residència Font Florida de Barcelona. Els membres d'aquesta entitat, entre els quals s'inclouen alguns dels seus residents i també professionals que treballen en el centre, van rebre fa unes setmanes la primera dosi de la vacuna, i tenen previst rebre la segona en un breu espai de temps –quan es normalitzin els retards en els lliuraments de les dosis–, assegurant així la seva immunitat al cap de pocs dies.

La vacunació ha suposat un respir per als membres de la PB Font Florida, i també per a la resta d'usuaris d'aquesta residència del barri barceloní de Sants, que estan passant uns mesos especialment complicats a causa de les restriccions quant a activitat, mobilitat i, sobretot, visites externes al centre. Tots ells i elles esperen que aquest sigui un primer pas cap a la normalitat.

Una penya singular

La Penya Barcelonista Residència Font Florida, pertanyent a la Federació de Penyes del Barcelonès Oest, és una de les més singulars de tot el moviment, ja que es tracta de la primera i única que va ser creada dins d'una residència geriàtrica. Concretament, va néixer l'any 2007, responent al gran ambient culer que es vivia dins de la residència. Des de llavors, la penya s'ha convertit en un element més del dia a dia de residents i treballadors, fent així més amena la vida en aquest centre i proporcionant una connexió emocional extra gràcies a la passió pels colors blaugrana.

Amb el suport de la seva Federació i també de la Confederació Mundial de Penyes, la PB Font Florida sol organitzar diferents activitats en la residència, tant per als penyistes com per a la resta d'usuaris i els seus familiars. Festivitats com el Nadal o el Carnestoltes són excuses perfectes, així com les dates d'aniversaris dels seus integrants, sent l'aniversari anual de la penya el seu dia més actiu i especial.

Des de l'any passat, la irrupció de la Covid-19 ha impossibilitat l'activitat habitual de la penya, però els seus membres esperen poder tornar a viure i celebrar el seu barcelonisme com abans. Per a ells, suposa un estímul vital important, i per al moviment de penyes es converteix en tot un exemple d'anys i anys de fidelitat al Club.

Les residències, una prioritat

Més enllà de la PB Font Florida, les residències geriàtriques han estat un dels principals destins de les ajudes del moviment de penyes des de l'inici del confinament. Moltes entitats barcelonistes han fet aportacions econòmiques o en forma de material a centres de les seves localitats, ja sigui amb equipament per a la cura i el confort dels residents, com per a facilitar el contacte a distància amb els seus sers estimats.