Una crida a donar sang

Foto: Germán Parga

NOTÍCIES 24 d’abr. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

La Confederació s'alia amb el Banc de Sang i Teixits per a donar suport a una causa d'emergència sociosanitària

L'emergència sanitària causada per la Covid-19 ha fet que les donacions de sang adquireixin, si pot ser, més importància que mai per a atendre les persones afectades. És per això que la Confederació Mundial de Penyes vol actuar com a altaveu en la crida que el Banc de Sang i de Teixits de Catalunya ha fet a la població perquè s'acosti a algun dels centres de donació del territori.

Qualsevol persona d'entre 18 i 70 anys que gaudi de bona salut pot sortir excepcionalment de casa seva per a donar sang. Així ho ha traslladat la Confederació a totes les seves Federacions Territorials i Penyes Barcelonistes, animant als penyistes de tota Espanya que compleixin els requisits al fet que acudeixin al seu banc de sang més pròxim. “Quan es tracta d'ajudar, el moviment de penyes té una capacitat i convicció enormes, per això volem conscienciar i contribuir a augmentar les reserves de sang”, afirma Antoni Guil, president de la Confederació.

Aquesta crida se suma a la que la Confederació va fer a principis d'abril perquè les seves entitats col·laboressin amb el Banc dels Aliments.

Com puc donar?

El procés per a poder donar és molt senzill. Primer, has de buscar el teu punt de donació de sang més pròxim aquí. Una vegada tinguis clar on has de dirigir-te, a causa de les mesures de protecció decretades per les autoritats sanitàries, és necessari apuntar-te i reservar hora amb antelació aquí. Finalment, ja pots dirigir-te a les instal·lacions sanitàries més pròximes per a donar suport a una bona causa de rellevància sociosanitària.

Col·laboracions anteriors

Les més de 1.270 penyes barcelonistes que conformen el nostre moviment estan unides al voltant del món per molts factors comuns: la seva passió pel futbol, els colors blaugranes, els valors del Club… Però també les germana la seva solidaritat constant. És per això que, tant les Federacions com algunes penyes, ja han col·laborat anteriorment amb el Banc de Sang; una relació que es repeteix any rere any amb diferents campanyes solidàries i maratons de donació de sang. Són un clar exemple la Federació de Penyes Barcelonistes del Barcelonès Est i la Penya Blaugrana Ripollet amb les seves jornades solidàries “Dóna sang culer”.