Un Penyes Futbol Games a 8.800 km de distància de Barcelona

NOTÍCIES 03 d’abr. 2019 - CMP

La Penya Barcelonista de São Paulo ha organitzat un torneig e-Sports pels seus penyistes

La Penya Barcelonista de São Paulo va organitzar diumenge passat el primer Torneig e-Sports del Barça PES19 a São Paulo, més conegut com el Penyes Futbol Games. El torneig brasiler va comptar amb 24 participants, tots ells nens i nenes i adolescents, que van competir en un format de fase de grups i eliminatòries, seguint les pautes de la Federació Món i la Confederació Mundial de Penyes.

El president de la penya, Miquel Pardina, assegura que l’activitat va ser “tot un èxit” i una “gran festa i experiència” per a tots els jugadors. Tots els assistents van rebre un kit regal amb objectes del Barça proporcionat per la Confederació i els quatre primers classificats van ser premiats amb medalles i diversos avantatges.

L’afició blaugrana a Brasil

La Penya Barcelonista de São Paulo és l’única afició blaugrana oficial del país. Va ser fundada l’agost de 2004 i oficialitzada per la Confederació Mundial de Penyes el 2005. Tot va començar amb un petit grup de persones que eren membres del Catalonia Centre de Cultura Català de São Paulo i que tenien una gran passió pel FC Barcelona i el leitmotiv Més que un Club. Des de llavors, ha aplegat a gairebé 200 penyistes que es reuneixen periòdicament a la seva seu ubicada a Vila Madalena.

La penya es presenta com “una entitat oberta al país amb la vocació de ser un punt de trobada per a tots els aficionats al Barça, ja visquin o es trobin temporalment a Brasil”. L’objectiu de l’associació és “obrir ponts de diàleg entre l’afició brasilera i el Club, organitzar esdeveniments socials, culturals i esportius i, en definitiva, ser la veu de tots els seguidors del Barça a la localitat”.

Aquesta agrupació, de fet, organitza moltes activitats al llarg de l’any, com per exemple presentacions de llibres, sortejos gastronòmics o de productes del Barça durant els partits.