La UB Catalònia col•labora amb l’Hospital Can Ruti

Un membre de la Penya se sotmet al Test d'Antígens. / UB Catalònia

NOTÍCIES 05 de febr. 2021 - Confederació Mundial de Penyes

Participa en un estudi fet amb test d’antígens en el qual s’ha demostrat la baixa incidència de la Covid-19 en el futbol base

La Unió Barcelonista Catalònia, penya integrant de l’Agrupació de Futbol de Penyes i Clubs del FC Barcelona i també de la Federació de Penyes del Barcelonès Oest, està participant en un estudi impulsat per l’Hospital Germans Trias i Pujol –Can Ruti– de Badalona sobre l’ús de tests ràpids d’antígens en les activitats col·lectives esportives i culturals, entre altres. Des de mitjans de desembre, els jugadors i tècnics que entrenen en l’Escola Industrial de Barcelona, així com els membres de la junta directiva de la penya, que s’han sotmès un total de cinc tests d’antígens amb l’objectiu de detectar possibles casos asimptomàtics.

L’estudi comprèn totes les edats incloses en els equips de futbol base de l’UB Catalònia, des dels benjamins de 8 anys fins als juvenils de 18, i ha comptat amb la plena col·laboració per part de les famílies. Fins ara, amb més de 200 tests realitzats, la taxa de resultats positius es troba al voltant de l’1%. En aquests casos, s’ha posat en marxa tot el protocol de sanitat, tant pel nen com per a tota la seva família, i s’ha comprovat que no hi va haver cap contagi amb els seus companys.

Aquestes dades demostren la baixa incidència de la Covid-19 en el futbol base, i alhora posen de manifest la bona feina de prevenció que realitzen totes les penyes de l’Agrupació. Les restriccions actuals impedeixen les competicions que l’entitat organitza cada temporada, però els entrenaments es mantenen, i ho fan complint estrictament els protocols sanitaris. Els grups bombolla reduïts, l’ús de la mascareta, la higiene de mans o la desinfecció del material són algunes de les mesures implementades.