Tradició i passió culer, la recepta de l’èxit dels almogàvers garrotxins

REPORTATGES 11 d’abr. 2019 - CMP

Amb més de 300 socis, la PB Almògavers Garrotxins fa més de dues dècades que conjuga tradicions catalanes i passió blaugrana des de la població catalana d’Olot

Fundada el 1997, la Penya Blaugrana Almògavers Garrotxins s’ha consolidat com un punt neuràlgic pel foment dels valors i la tradició culers a la Garrotxa. La seva creació es deu a l’esforç, la perseverança i, sobretot, la passió d’un grup d’aficionats olotins que van veure, el 2010, com l’entitat prenia forma amb la seva oficialització.

En Clam, el gegant blaugrana

Amb el creixement de l’agrupació, que ara congrega més de 300 persones, els penyistes van creure oportú establir un estendard dins la penya que actués com el seu símbol inconfusible. Va ser així com va néixer el gegant Clam, una figura que conjuga a la perfecció els dos motors principals de l’entitat penyística: el barcelonisme i el catalanisme. Un gran nombre de colles geganteres de tot Catalunya es van reunir a Olot per celebrar el bateig d’aquest membre d’honor de la penya en un acte que va ser molt emotiu i en què no van faltar les sardanes, la coca, la xocolata ni les cercaviles.

Però, i el president?

Cada setmana, l’entitat organitza un autocar per als socis que volen anar al Camp Nou a veure els partits en directe, una tradició que es remunta als seus inicis. En una d’aquestes expedicions, la penya va fer una parada en una àrea de servei per estirar les cames. Però, quan els aficionats van pujar de nou al vehicle per continuar el seu camí, es van adonar amb sorpresa que no hi eren tots. A l’autocar faltava, precisament, el membre més important de l’entitat: Francesc Corcoy, el president. Se l’havien oblidat a la cafeteria i va ser rescatat per l’autocar d’una altra penya que també emprenia camí cap a l’estadi blaugrana i que el va reunir de nou amb els garrotxins.

Almogàvers actius per les bones causes

A banda de les tradicionals trobades culers, els viatges esportius i la visualització col·lectiva de partits a la seva seu social, la penya ha promogut activitats com la que, segons Anna Domènech, vicepresidenta de l’entitat, els ha resultat més laboriosa de totes: una jornada omplerta amb focs artificials per als més menuts, actuacions musicals i tallers de percussió i de maquillatge que els va servir per recaptar diners per als que més ho necessiten.

I no és l’únic exemple en l’àmbit de solidaritat ja que la penya ha participat en iniciatives com La Marató de TV3, la lluita contra el càncer de la mà de la Fundació Albert Bosch i, fins i tot, va ser partícip de les jornades solidàries per recaptar diners per a l’entitat Natura & Màgia, Àfrica Màgica, que té com a finalitat que els nens i nenes refugiats del poble sahrauí s’evadeixin de la seva realitat durant unes hores.

“Ajuda’ns a ajudar, aquest és el nostre lema”, afirma la vicepresidenta de l’entitat. El lema d’una penya fidel a les tradicions catalanes, culer fins al moll de l’os i conscient de les necessitats de la societat actual.