La tornada de la Champions mobilitza 900 penyistes

Santiago Garcés

NOTÍCIES 16 de set. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

Els culés van fins a Alemanya per veure la primera jornada contra el Borussia Dortmund

Torna la Champions League. Tornen els partits de futbol entre setmana. Les reunions entre amics per veure’l, per comentar l’estil de joc. Tornen els nervis. I amb tot, tornen les mobilitzacions massives de penyistes blaugranes d’arreu d’Europa per recolzar al nostre equip. Per sentir els colors de viva veu. En concret, per veure el partit de demà contra el Borussia Dortmund s’han desplaçat fins a Alemanya 910 penyistes provinents de tot el continent europeu.

A les 21:00 hores, amb el xiulet de l’àrbitre, començarà a rodar la pilota i immediatament tornarà la il·lusió per guanyar un altre títol. Gràcies a la proximitat al Signal Iduna Park, 50 penyistes alemanys assistiran al primer matx de la màxima competició europea. Aquests provenen de les tres penyes barcelonistes alemanyes: la PB “Berlín Culé”, la PB Frankfurt i la PB Bayerischer.

De totes maneres, seguint la mateixa tònica que les temporades anteriors, el país que desplaça a un nombre més gran de seguidors culés n’és un de fronterer amb Alemanya: Polònia, que porta 350 penyistes a l’estadi. Com a bones germanes, les dues penyes poloneses s’han repartit l’assistència en un fifty-fifty: la meitat venen de la Fan Club Barça Polska i l’altre meitat de la PB Poznan. També per qüestions limítrofes, el següent país del rànquing és Bèlgica amb 170 penyistes que, per ordre d’afluència, provenen de la Penya Fanatiek FC Barcelona, la PB Casal Català de Brussel·les, la PB Liege, la PB Knokke-Heist i la PB Gante. En última instància, completa el pòdium Holanda amb els 80 penyistes que venen de la Penya La Maquina Blaugrana.

D’altra banda, també hi haurà la presència d’altres penyistes de fora d’Europa, com és el cas dels 26 que venen des de la israelita PB Tel Aviv, els dos penyistes que venen de la russa PB Sant Petersburg i de l’asiàtica Penya Ànima Blaugrana de Shanghai.

“Som la gent blaugrana” d’Alemanya

La penya de la capital berlinesa va ser la pionera i la primera penya oficial del FC Barcelona a Alemanya. Oficialitzada el 1998, la Penya Barcelonista “Berlín Culé” va ser fundada per sis alemanys que, en un moment o altre de les seves vides, havien estudiat a Barcelona i s’havien impregnat de barcelonisme. Els va néixer una passió blaugrana que, segons afirmen, “segueix intacta fins a dia d’avui”. Tot va començar perquè una colla d’amics pogués trobar-se els caps de setmana per veure els partits del Barça acompanyats. Anys després, diuen, la PBBC s’ha mantingut com a punt de trobada per a tots aquells culers que estan a Berlín, ja sigui de pas o per quedar-s’hi. Fins al punt que han organitzat trobades multitudinàries amb una gran assistència per a veure els partits i els seguidors l’han catalogat com “el millor lloc de la ciutat per veure el Barça amb un ambient de germanor fantàstic”.

Per la seva banda, la Penya Azulgrana Frankfurt, fundada el 2009 i oficialitzada pel FC Barcelona un any després, actualment està formada per 140 penyistes. A més de ser un suport incondicional del Barça tant on està establerta com allà on va, hi tenen molta força la vessant social, esportiva i cultural. Al llarg de la seva història, la PB Frankfurt ha participat i organitzat tornejos amb les altres penyes alemanyes, i també amb les poloneses. Així mateix, va organitzar una exposició fotogràfica itinerant sobre la història del Club amb més de 100 imatges que va acollir l’ajuntament de la ciutat.

Fundada el 2013, la penya més jove d’Alemanya és la Bayerischer Penya Blaugrana, formada per un centenar de penyistes i que celebra anualment el seu aniversari per Sant Jordi. A més, també organitza trobades amb altres penyes alemanyes, organitza actes per a l'Oktoberfest i participa en tornejos de futbol. Aquesta penya va ser formada per un grup de catalans que van marxar per buscar millors oportunitats laborals. Al conèixer la seva passió pel Barça, es reunien per veure els partits però “trobàvem a faltar l'ambient, especialment en els grans partits, per això vam decidir convertir-nos en ambaixadors del Barça”, argumenta Jordi Sabater, vicepresident de l'agrupació bavaresa. “El Barça uneix”, afirma, i explica que els ajuda a estar “connectats amb Catalunya”.

La primera trobada internacional de la temporada

Per a fer temps abans d’anar al partit, la Federació Món ha organitzat una trobada de penyistes al restaurant Mit Schmackes, fundat pel futbolista Kevin Großkreutz. A mig camí entre el centre de la ciutat i l’estadi, el local alemany està reservat exclusivament pels aficionats blaugranes des de les 12 hores de demà, on podran reunir-s’hi durant tot el dia. Així mateix, per a conèixer més detalls la ciutat alemanya, coneguda com la “capital del futbol”, i aprofundir en la història del gran esport europeu, es pot visitar el German Football Museum: un espai interactiu al centre de Dortmund que acull una gran quantitat d’objectes de valor històric plens d’anècdotes peculiars dignes de conèixer.

En últim terme, per tots aquells penyistes que encara hagin de recollir la seva entrada, us informem que la recollida d’entrades a Dortmund està habilitada a partir de demà des de les 11h fins a les 19h al Steigenberger Hotel Dortmund.