Solidaritat i cooperació al I Torneig Internacional de Futbol 7 de la Penya Special Barça

NOTÍCIES 24 de febr. 2019 - CMP

El torneig pretén esdevenir una cita anual ineludible sobre la integració i la inclusió al món de l’esport

L’esport, si no és integrador i inclusiu, no és esport. Sota aquesta premissa es va celebrar el passat 16 de febrer el I Torneig Internacional de Futbol 7 per persones amb diversitat funcional de la Penya Barcelonista Special Barça (Penya Oficial del FC Barcelona), organitzat per la Fundació Fedamar i amb la col·laboració dels voluntaris de la Caixa.

Les instal·lacions esportives de l’Escola Salesians de Mataró van ser les encarregades de rebre als més de 100 esportistes participants al torneig provinents de Barcelona, Mataró, Cornellà, Osona i, fins i tot, Itàlia. Tots ells es van repartir amb 8 equips que, juntament amb els més de 200 espectadors i aficionats que s’hi van apropar, van aconseguir crear un ambient de germanor immillorable amb un únic objectiu: posar en valor les capacitats i virtuts d’aquest col·lectiu.

A més, el torneig també va comptar amb la presència de Juan Manuel Asensi, emblemàtic ex-jugador del FC Barcelona, i les tres copes més importants del Club: la Copa de la Lliga, la Champions i la del Rei, que van tenir l’honor de presidir l’esdeveniment.

L’acte també va comptar amb una bona representació institucional. El torneig es va acomiadar amb l’entrega de medalles i copes per part de David Boté, alcalde de la ciutat; Marisa Merchan, Regidora d’Esports de l’Ajuntament de Mataró; Gaietà Garcia, Vicepresident de la Federació de de Penyes Barcelonistes del Barcelonès Oest; Salvador Farré, president de la Penya Barcelonista Special Barça; Lluïsa Egea, Responsable dels Voluntaris de la Caixa i, finalment, Edu Pau, Responsable d’Esports de l’Escola Salesians.

Aquest tipus d’iniciativa, que busca convertir-se en una cita anual ineludible, és una demostració més de que l’esport és capaç de crear llaços entre diferents comunitats que conviuen arreu del món i de que la plena inclusió i integració de les persones amb diversitat funcional és possible.

I Torneig Internacional de Futbol

Aquest torneig veu la llum com una manera més d’apropar la diversitat funcional a la societat en general i, més concretament, al món de l’esport. Una forma més de demostrar que l’esport i la passió no entenen de límits ni fronteres.

Penya barcelonista Special Barça

La penya barcelonista Special Barça treballa pel benestar dels seus membres, on un volum molt important són persones amb diversitat funcional, majoritàriament de caire intel·lectual, i es dedica a promoure l’activitat esportiva entre els seus socis.