Sevilla rebrà la visita de 6.300 penyistes per la Final de Copa

NOTÍCIES 23 de maig 2019 - Confederació Mundial de Penyes

La Federació d’Andalusia destaca per la seva presència al Benito Villamarín amb un total de 950 penyistes

Una escapada express a Sevilla per veure la Final de la Copa del Rei 2019. Això és el que faran els 6.300 penyistes que es desplacen per terra i aire mitjançant autobús, tren, cotxe o avió, per a veure jugar el nostre equip al Benito Villamarín.

La penya que més destaca per la presència culer és l’andalusa Peña Barcelonista de Pedroche que porta a 68 dels seus penyistes a l’Estadi per veure la Final de Copa. Seguidament, en el rànquing es troben empatades amb 36 penyistes la catalana PB Palamós i Comarca i l’extremenya PB Estadio. En tercera posició hi ha la PB Els Tamarells i la PB Mollet, ambdues amb 31 penyistes desplaçats fins a la ciutat andalusa.

“El Triplet” de les penyes andaluses, les més mobilitzades

Per raons de proximitat, la Federación de Peñas Barcelonistas de Andalucía, Ceuta y Melilla ressalta notablement entre les altres. En definitiva, mobilitza a un total de 950 penyistes fins a Sevilla per convertir-se en un recolzament clau de cares a una victòria blaugrana el dissabte. Les que porten a més membres a l’Estadi, exceptuant la ja mencionada PB Pedroche, són tres penyes anomenades amb títols blaugranes: la PB El Sextete de Jerez, la PB de Lepe Segundo Triplete i la PB “El Triplete” de Baza.

Penyistes de tot el món

Sumant totes les Federacions Territorials catalanes, resulta que es mobilitzen 2.200 penyistes des de diferents punts de Catalunya. Despunten especialment les que són del Baix Empordà, com ara la PB Palamós, la de Bisbal o la de Torroella de Montgrí, que aglutinen a 211 penyistes entre totes.

La Federación de Extremadura, també per ser una de les zones més pròximes a Sevilla, desplaça a 440 seguidors blaugranes posant en valor l’àmplia presència de la PB Castra Vinaria, la Gran Peña Badajoz FC Barcelona i la PB Chema Corbella Aldehuela del Jerte.

En quant a la Federació Món, són 200 els penyistes culers internacionals que veuran la Final de la Copa del Rei en directe. Així, les penyes que porten a més penyistes són la belga Penya Fanatiek FC Barcelona, la Penya Virtual Blaugrana, la marroquina PB Rabat Atlàntic i, com sol ser habitual en tots els desplaçaments, la polonesa Fan Club Barça Polska.

Fan Zone: animació blaugrana per a tothom

L’afició barcelonista tindrà el seu espai a Sevilla amb entrada lliure a la Fan Zone Estrella Damm on podran gaudir de diverses activitats i espectacles fins a les 18:30 hores. Per animar l’ambient en directe, es realitzaran actuacions musicals de la mà dels Gemeliers, Ana Mena, Arnau Griso i diferents sessions de DJ. Al llarg de la jornada també s’aniran entrevistant persones relacionades amb el món de l’espectacle i de l’esport, i es comptarà amb la presència de diversos legends del Barça, com el mateix entrenador Chapi Ferrer, que signarà autògrafs a aquells aficionats que així ho sol·licitin.

Per fer més amena l’espera fins a l'hora del partit, els penyistes podran participar en diferents jocs i activitats: podran fer diversos xuts buscant el seu millor encert, ser protagonistes dels photocalls instal·lats especialment per l’ocasió, elaborar els seus grafits i altres accions lúdiques, a més de l’activitat futbolística del Street Futbol. La Fan Zone també comptarà amb un espai dedicat a la restauració i servei de begudes amb una àmplia oferta gastronòmica.