Roba Estesa Culer, un projecte de reutilització de roba del Barcelonès Est

L’entrega de roba a les responsables de L’Armari del Casal La Cosa Nostra / Fed. Barcelonès Est

NOTÍCIES 23 d’abr. 2021 - Confederació Mundial de Penyes

En total, s’han recollit gairebé 700 peces de roba per a les persones més necessitades, ja que la crisi de la Covid-19 ha augmentat la demanda de peces de segona mà

Amb l’objectiu de reutilitzar i donar una segona vida a tota aquella roba sense utilitzar tancada en caixes i amuntonada en armaris, la Federació de Penyes del Barcelonès Est ha iniciat el projecte Roba Estesa Culer. Des del mes passat, la seu de la Federació s’ha convertit en un punt de recollida per a crear un armari culer solidari i destinar-lo a persones amb pocs recursos.

La iniciativa va sorgir a través d’una petició del Casal de Barri La Cosa Nostra, del barri de Can Peguera. Aquesta entitat popular organitza des del 2013 i de manera continuada en el temps, L’Armari, un projecte de reutilització de roba per a les famílies més necessitades. D’aquesta manera, qualsevol persona que vulgui col·laborar pot portar la roba en bon estat que ja no utilitzi, i qualsevol persona que ho necessiti pot emportar-se del vestuari aquella que més li agradi. El Casal intenta reduir així, en la mesura del possible, els continus residus poc sostenibles que es generen a la indústria tèxtil i reciclar gran part de les peces organitzant un nou mercat solidari amb roba de segona mà pràcticament cada mes.

Implicació en auge

Amb la crisi econòmica derivada de l’emergència sanitària actual, des de La Cosa Nostra estan desbordats amb la demanda de roba. Cada vegada més famílies es dirigeixen fins a les seves instal·lacions cercant abillaments i el seu magatzem va minvant amb les setmanes. És per això que es van posar en contacte amb la Federació i la Penya Blaugrana Can Peguera, molt vinculada a l’entitat del seu barri, per si podien fer algun donatiu. Immediatament, van posar a la seva disposició nou caixes plenes de material, roba i calçat esportiu per a nens i nenes, que sumaven un total de 270 unitats. Entre altres, hi havia 40 parells de sabatilles, 50 camisetes d’esport i 55 equipacions esportives.

Valorant la bona acollida d’aquesta primera acció, des de la Federació del Barcelonès Est van decidir que no es quedaria en una col·laboració puntual i van promoure Roba Estesa Culer, perquè un cop recollit un volum de roba considerable, entregar-lo a L’Armari de La Cosa Nostra. Dues setmanes després, ja havien emplenat 14 caixes que incloïen prop de 400 peces diferents de vestuari.

Però la cooperació no s’acaba aquí. Cada dia continuen arribant a la seu noves bosses plenes de vestuari que, en un futur pròxim, serviran d’ajuda a algunes famílies de Barcelona. De moment, ja disposen d’una caixa més plena de roba.

Internacional: Del Vallès a Àfrica

La roba solidària de les penyes no té fronteres. La Penya Blaugrana Castellbisbal, de la Federació del Vallès, també té el seu propi projecte altruista amb el qual ha enviat dues equipacions de futbol fins a dos punts del nord-est d’Àfrica. Una ha arribat a Bamako, la capital de Mali, i l’altra a l’Illa de Sao Vicente, a Cap Verd. Els dos equips de joves ja llueixen els seus conjunts blaugrana.