Una temporada d’actes intensa i marcada per la Covid-19

Confederació Mundial de Penyes

NOTÍCIES 31 de jul. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

Es van organitzar més de 1.000 esdeveniments, dels quals uns 240 en ple confinament i amb una clara vocació solidària

La temporada 2019-20 serà recordada per la irrupció de la Covid-19, la qual va trastocar els plans a tothom a partir de mitjans de març. Per al moviment de penyes, va suposar la cancel·lació o ajornament de molts esdeveniments, però fins llavors el calendari s'havia omplert d'actes de tota mena, així com de les activitats organitzades per la Confederació Mundial de Penyes. Una vegada iniciat el confinament, les penyes van saber adaptar-se a la situació i es van mantenir actives. Gràcies a això, es van superar els 1.000 actes celebrats; una xifra que, considerant tots els que no es van poder dur a terme, apuntava a superar els 1.300 actes de la temporada passada.

Trobades de penyes, commemoracions i altres esdeveniments de caràcter solidari, cultural, lúdic i esportiu van omplir l'agenda de federacions i penyes; molts, amb la presència de membres de la junta directiva del FC Barcelona. A més, les conferències històriques Barça i Catalunya, amb presentació de llibre inclosa, i les xerrades sobre el projecte Invulnerables de Sor Lucía Caram van recórrer molts punts del territori. També es van succeir els col·loquis amb exjugadors i els debats d'actualitat “Show Trident”.

Màxima implicació contra la Covid-19

Quan va arribar la Covid-19 i es va imposar el confinament de la població, el moviment de penyes no es va quedar de braços plegats. Es van comptabilitzar al voltant de 240 accions i iniciatives per a alleujar els efectes provocats pel virus, sempre amb un focus especial en aquelles persones que l'estaven patint de més a prop. Des de la Confederació, es va impulsar la col·laboració amb dues entitats tan importants com el Banc dels Aliments i el Banc de Sang, obtenint una gran resposta de les federacions i penyes. A més, els centres sanitaris, les organitzacions benèfiques, les residències geriàtriques i les administracions locals van rebre grans ajudes –econòmiques i materials– per part de tot el moviment.

D'altra banda, moltes penyes van traslladar el gruix de la seva activitat a un entorn telemàtic, amb l'organització de trobades virtuals i reunions per videoconferència. Però també les xarxes socials van ser un important focus d'activitat de les penyes, en aquest cas amb reptes i activitats per a fer més suportable el confinament. Va ser, doncs, una temporada d’actes atípica per al moviment de penyes, però que va demostrar la seva capacitat d'adaptació i la seva enorme implicació social.

Les activitats, obligades a adaptar-se

De les activitats organitzades per la Confederació, va destacar el projecte Junts+, que, amb el suport de federacions i penyes, es va adaptar a l'entorn online per a continuar posant en contacte als esportistes més joves amb professionals de les seccions del Club. També es va mantenir viva la relació amb la Agrupació de Futbol de Clubs i Penyes del FC Barcelona, tant en l'àmbit institucional com en l'esportiu, amb la realització de jornades formatives (dues d'elles en format online) i la participació en tornejos per part de la seva selecció. D’altra banda, el torneig de eSports Penyes Futbol Games i el circuit Penyes Pàdel Tour, que havien arrencat amb força les seves respectives edicions, es van veure obligats a aturar la seva activitat.