Un respir per a les residències gràcies a l’ajuda de les penyes

La PB Guareña va fer un donatiu de guants i gel hidroalcohòlic a la residència local // PB Guareña

NOTÍCIES 26 de maig 2020 - Confederació Mundial de Penyes

Els donatius han facilitat material sanitari i equipament tecnològic, accions solidàries que ja arriben als 20.000€ en total

Les residències geriàtriques de tot el país estan passant per moments especialment crítics des de l’inici de l’actual emergència sanitària. Conscients d’això, moltes federacions i penyes han volgut destinar els seus esforços a aquestes institucions que cuiden de les persones de la tercera edat, ja sigui mitjançant aportacions econòmiques, de material sanitari o equipament per a millorar el seu confort i benestar.

Una de les accions més massives ha sigut la de la PB Monells (Federació d’Empordà i Catalunya Nord), que va aconseguir implicar a tota la població de La Bisbal d’Empordà i altres municipis de les rodalies per a recaptar més de 14.000€ per a la Residència Zoido Feliu. Gràcies a aquesta iniciativa, es van adquirir sis butaques elèctriques, material de gimnàstica, deu tabletes, un ordinador, un projector, una pantalla, dos altaveus i dotze auriculars amb micròfon.

També destaca la reacció a la Federació d’Osona i Ripollès, on la PB Torelló (1.000€), la PB Tona (750€) i la PB Camprodon i Comarca (300€) han ajudat als centres geriàtrics de les seves localitats. A elles se’ls hi ha sumat la Federación de Castilla y León juntament amb la PB Soriana, amb una donació de 900€ a una residència local, i la Federación Euskadi, que ha aportat guants i gel hidroalcohòlic per un valor de 600€ a cinc residències de Gipuzkoa i Bizkaia. Penyes com la Guixolenca (500€), Tafalla (400€) i Faro de Luarca (200€) també han ajudat les seves residències locals.

Altres penyes han optat per donacions materials, com la PB Guareña, amb guants i gel desinfectant, o la PB Ferreries, amb un llit articulat valorat en 700€. A més, voluntaris de la PB Constantí han elaborat bates per entregar-les a les residències.