Recepció amb l'Agrupació de Futbol de Clubs i Penyes del Barça

Foto: Germán Parga

NOTÍCIES 09 de des. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

El vicepresident primer del Club, Jordi Cardoner, i el president de la Confederació Mundial de Penyes, Antoni Guil, van rebre els representants de les penyes integrades a l'Agrupació

Una representació institucional del Club encapçalada pel vicepresident primer Jordi Cardoner i Casaus, acompanyat dels directius Pau Vilanova, responsable de Penyes, Emili Rousaud i Marta Plana; així com del president de la Confederació Mundial de Penyes, Antoni Guil, van rebre dijous a la Llotja President Suñol del Camp Nou una àmplia representació de l'Agrupació de Futbol de Clubs i Penyes del FC Barcelona. A l'acte també hi van assistir l'exjugador blaugrana Paco Clos; els representants de totes les penyes que formen part de l'Agrupació, encapçalats pel seu president Lluís Monràs; el tresorer de la Confederació, Vicenç Notari; i tots els presidents de les Federacions de Penyes Barcelonistes que tenen representació dins de l’Agrupació.

L'Agrupació aglutina actualment setze entitats, que sumen un total de 265 equips de diferents categories que reuneixen aproximadament 3.542 jugadors i jugadores de diferents edats. Els membres actuals són les penyes barcelonistes següents: Penya Anguera, Unió Barcelonista Catalònia, Cinc Copes, Collblanc, l'Hospitalet, Ramon Llorens, Club Blaugrana Terlenka, Sant Cugat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Vicenç dels Horts, Trinitat Vella, Vallirana, Villaverde-Penitentes, La Roca, Cervelló i Castellbisbal.

Important tasca formativa

La recepció va servir per reconèixer l’important paper formatiu que ha anat fent l'Agrupació en els seus 63 anys d'història, i que permet que molts joves de diferents poblacions i barris puguin practicar el futbol, s’apropin al moviment de penyes, difonguin barcelonisme pel territori i fomentin els valors del Club blaugrana. En aquest mateix sentit van anar les paraules d’Antoni Guil, que va destacar la força de l’Agrupació per “unir de la millor manera la passió pel futbol amb el sentiment barcelonista. La rellevant tasca formativa i conscienciadora amb els nens i nenes de tot Catalunya va ser excepcionalment pionera en el seu moment i continua essent-ho a hores d’ara. També cal agrair la implicació de totes les penyes barcelonistes que, sense elles, res no hauria estat possible”.

Per la seva banda, Lluis Monràs va parlar del “llarg camí que hem recorregut fins a arribar on som ara: un camí farcit de figures clau que ens han impulsat, expandit, madurat i modernitzat com a Agrupació. I que permeten que ara cada cap de setmana fem rodar la pilota entre els penyistes més joves”.

Aquesta trobada cal situar-la en el marc de les recepcions que efectua anualment el Club amb els diferents estaments o agrupacions de l'entitat al voltant de les festes de Nadal. En el seu parlament, Jordi Cardoner va assenyalar que "un any més, una representació del Club venim a aquest acte per donar-vos les gràcies i reconèixer el valor de la tasca que feu temporada darrera temporada. El Barça sempre creix i al voltant de l'activitat esportiva es genera un teixit social reflectit en el seu moviment penyístic o la Fundació que demostra que som més que un Club, i en aquesta faceta també s'ha d'incloure tot l'esforç i la feina que feu en diferents camps del territori per acompanyar els nois i noies dels vostres equips i impregnar-los dels valors barcelonistes. Aquest agraïment vull fer-lo extensiu als jugadors, tècnics, monitors, ajudants i a tots aquells que col·laboren en la vostra Agrupació".

La selecció de l’Agrupació

A partir d’aquesta temporada els equips de l’Agrupació, que jugaven als camps annexos al Miniestadi, ho faran als terrenys de joc de la Ciutat Esportiva Joan Gamper. A la temporada 2018/19 es va reactivar l’equip de l’Agrupació, amb participacions en quatre tornejos de caire social. Enguany el projecte segueix, i l’equip ja ha fet dos entrenaments sota la supervisió de Paco Clos, i participarà en la tradicional jornada de Nadal de la Barça Escola el proper diumenge 15 de desembre. Durant la temporada es continuaran celebrant jornades formatives amb els pares i jugadors de l’Agrupació.