La Primera Trobada de les Penyes Barcelonistes de parla italiana és tot un èxit

Foto: Matteo Secci

NOTÍCIES 17 d’oct. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

Els vessants assemblearis, solidaris, lúdics i gastronòmics han sigut els objectius de les jornades barcelonistes

En un país tan futboler com Itàlia, el número de penyes barcelonistes i el número de penyistes es troba en un increment sostingut des dels últims anys i això ha fet que les relacions entre les diverses penyes italianes i les italianoparlants millori considerablement. Tal com expliquen els penyistes italians, han passat de l’absència total de relacions entre elles a una col·laboració “constant i completa” que contribueix notablement al moviment penyístic en general. Així, aquestes penyes han decidit crear una concordança en què s’apleguen per prendre decisions conjuntes i des de la qual han organitzat la Primera Trobada de Penyes Barcelonistes Italianòfones, que volen anar repetint en el temps.

Les penyes assistents a la Primera Trobada i que formen part del pacte de concordança són la Penya Lombarda FC Barcelona, la Penya Barcelonista de Turin, la FC Barcelona Penya Ticinio, la Penya Barcelonista de Genova, la Penya Blaugrana di Roma i la Penya Blaugrana di Napoli. Tenint present els vessants assemblearis, solidaris, lúdics i gastronòmics, la Trobada va tenir i té l’objectiu de ser la unió del moviment, difondre els valors del FC Barcelona al territori i, com és evident, aprofundir en l’amistat, l’agermanament i l’intercanvi entre els penyistes. Enguany, es va escollir la penya més antiga de totes perquè fos l’amfitriona de la Trobada, així que va ser la seu de la Penya Lombarda FC Barcelona la que ha acollit a desenes de penyistes durant aquests dies. No s’han volgut perdre l’oportunitat de gaudir de dues jornades plenes de barcelonisme el president de la Confederació Mundial de Penyes, Antoni Guil, el president de la Federació Món, Antonio Freire, i el delegat de la Generalitat de Catalunya a Itàlia, Luca Belizzi, entre d’altres.

Els organitzadors han explicat que “estàvem convençuts que aquesta iniciativa seria un èxit, ja que vam treballar amb convicció i passió perquè fos així i perquè ho segueixi essent les properes vegades”. Des del Congrés de decisió que es va dur a terme a la primera jornada, es va determinar la creació d’un portal d’informació en italià que tindrà com a punta de llança el programa radiofònic Radio Barça Itàlia i que no serà patrimoni d’una sola penya, sinó de tot el moviment penyístic de la zona. Les altres activitats de la trobada van ser solidàries, esportives i culturals: el torneig de futbol sala “I Trofeo Carmine Infante”, la mostra de col·leccionistes “120 anys d’història del FC Barcelona – 1899”, una conferència i debat de col·leccionistes culers tant catalans com italians i una rifa benèfica, entre d’altres.

D’aquesta manera, la Primera Trobada ha propiciat un gran salt al moviment de penyes del Barça a Itàlia, augmentant la col·laboració i l’intercanvi d’opinions entre els penyistes i millorant el seu moviment, estructurant-lo i modernitzant-lo.