Les penyes, més unides que mai per vèncer la Covid-19

Foto: PB Almogàvers Garrotxins

NOTÍCIES 07 d’abr. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

Des de la confecció i la donació de mascaretes a la impulsió de les seves pròpies campanyes solidàries

El moviment de penyes del FC Barcelona en la seva totalitat s’ha unit de forma solidària i voluntària per sumar forces amb la població, les institucions sanitàries i assistencials, i totes aquelles persones que lluiten diàriament per vèncer conjuntament la Covid-19. Amb iniciatives de tot tipus, la Confederació Mundial de Penyes, les Federacions territorials, així com les penyes i els propis penyistes a nivell individual, estan treballant a contrarellotge i aportant tot allò que tenen a les seves mans per fer front a aquesta situació de pandèmia mundial i crisi sanitària i humanitària.

Material de protecció sanitària

Des de mascaretes a aportacions econòmiques, les penyes barcelonistes mai no es queden enrere quan la societat les necessita. En l’aportació de material sanitari, la PB Almogàvers Garrotxins ha fet un donatiu econòmic transformat en 11.000 mascaretes pels sanitaris d’Olot, la PB Garriguella n’ha adquirit 6.000 que ha repartit per les institucions sanitàries de la seva zona, la PB Dracs Units Xinesos pel Barça ha lliurat 9.000 mascaretes a diferents institucions i hospitals de Barcelona, així com la Federació del Barcelonès Est que n’ha repartit 600 a la ciutat. Per la seva banda, la PB Beniajan Ivan de la Peña ha confeccionat manualment les seves pròpies mascaretes que ha donat als serveis socials de Múrcia.

El moviment penyístic està també molt conscienciat amb la crítica situació que s’està vivint a les residències de gent gran i és per això que la PB Ferreries ha comprat un llit articulat pel geriàtric del municipi; la PB Tossa de Mar ha donat a l’Oncolliga dos llits articulats, una cadira elèctrica i una cadira de rodes; la PB Nova Lloreda ha lliurat material de protecció a la Clínica del Carme de Badalona i, finalment, la PB Hoya del Campo ha donat 100 garrafes de lleixiu per a la desinfecció de les instal·lacions.

Les campanyes solidàries de les penyes

Implicades socialment per naturalesa, les entitats blaugranes també han engegat les seves pròpies campanyes. En aquest sentit, la Federació del Barcelonès Est ha llançat la iniciativa “Penyista no estàs sol” on cada penya truca als seus membres més vulnerables per preocupar-se del seu estat de salut. Internacionalment, les 34 penyes de Nova York, inclosa la barcelonista, han creat la iniciativa “Kick Coronavirus” per recaptar fons i que els hospitals de la gran poma puguin atendre i tractar el coronavirus a aquelles persones sense recursos o sense assegurança sanitària que així ho necessitin.

Les institucions: Creu Roja i Banc dels Aliments

En la mesura del possible, les penyes també col·laboren amb les entitats que els hi són properes. Per exemple, la Federació de l’Empordà i Catalunya Nord ha fet un donatiu de 6.000€ repartits entre els hospitals de Palamós, Figueres i Perpinyà. En la mateixa situació es troba la Federació de Bages, Berguedà i La Cerdanya que ha aportat la mateixa quantitat als hospitals de la seva zona: Manresa, Berga i Cerdanya. Així mateix, la PB Palamós ha donat 1.500€ a l’hospital de la població.

Seguint els passos de la Confederació i el FC Barcelona i impulsant col·laboració amb Creu Roja, la PB Tarazona ha donat 300€, la Federació de Castelló 1.000€ i la PB Jumilla 500€. D’altra banda, es manté la implicació amb el Banc dels Aliments amb diverses aportacions: 500€ de la Federació d’Anoia, el Penedès i Garraf; 4.000€ de la Federació del Gironès, la Selva, la Garrotxa i el Pla de l’Estany; 1.500 per part de l’Agrupació de Penyes i 1.000€ de la Federació del Bages. Finalment, la Federació del Barcelonès Est ha col·laborat amb 800€ amb la Plataforma d'Aliments del projecte de la Fundació del Convent de Santa Clara de Manresa de Sor Lucia Caram i la Federació de Múrcia ha fet una donació de 1.000€ per la Fundació Jesús Abandonado per l'adquisició d'aliments de primera necessitat.