Les penyes sumen forces per a lluitar contra el bullying a Bogotà

Una de les classes en els primers tallers contra el bullying a Bogotà el 2019. / Fundació ASOIBEROAMC

NOTÍCIES 17 de set. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

El projecte de cooperació internacional s'ha adaptat a l'entorn telemàtic per a seguir actiu i s'impartiran un total de deu tallers en cinc centres escolars

La prevenció i la detenció del bullying als centres escolars és un dels focus principals en els quals treballa el Consell de Solidaritat de la Confederació Mundial de Penyes. Per això, cada any destina recursos a iniciatives d'àmbit nacional i també subvenciona projectes de cooperació internacional que aborden aquesta problemàtica. Actualment, un dels que està en marxa és el “Projecte d'intervenció i sensibilització del bullying en centres educatius amb risc d'exclusió social a Bogotà”, que consta de deu tallers de sensibilització a l'àrea metropolitana de la capital de Colòmbia.

Dos d'aquests tallers, impartits per una psicòloga clínica i un assistent educacional especialitzat en resolució de conflictes i mediació escolar, han tingut lloc entre aquesta setmana i l'anterior. En ells, van participar de manera telemàtica un total de cent estudiants d'entre 11 i 13 anys d'un centre educatiu de Chia, al nord de Bogotà, els quals van aprendre a acceptar la diversitat dels seus companys i a evitar comportaments discriminatoris per raons d'aspecte, personalitat o discapacitat. D'aquesta manera, el taller no vol subratllar la part més negativa del bullying, sinó que busca un to positiu i partir de la pròpia experiència dels estudiants per a prevenir-lo.

Aquestes sessions s'emmarquen en la segona fase del projecte, en aquest cas promoguda per la Federació de Penyes de Castella-la Manxa i la mateixa Confederació Mundial de Penyes. En la seva primera fase, desplegada el 2019, van ser les Federacions de Múrcia, Alacant i també Castella-la Manxa les encarregades d'impulsar aquesta iniciativa per a lluitar contra el bullying a Bogotà.