Les penyes reparteixen aliments bàsics abans del Ramadà

PB Atlantic Rabat

NOTÍCIES 09 d’abr. 2021 - Confederació Mundial de Penyes

La PB Rabat i la PB Beirut s’han mobilitzat per ajudar les famílies més necessitades dels seus territoris respectius

L’arribada del mes del Ramadà, el proper dimarts 13 d’abril, suposa, entre altres coses, quatre setmanes seguides de dejuni diürn per a una enorme majoria de la població de religió musulmana. Es tracta, doncs, d’un període en què les persones amb dificultats per a accedir a l’alimentació veuen com augmenta el seu risc de patir falta de nutrició. Davant d’aquesta situació, cada any algunes penyes barcelonistes de la Federació Món organitzen accions solidàries orientades a la provisió d’aliments a aquests col·lectius més desfavorits.

Una d’aquestes iniciatives és la que ha dut a terme per tercer any consecutiu la Penya Blaugrana Atlantic Rabat, que ha viatjat fins al peu de les muntanyes de l’Atlas per a visitar una petita localitat rural i entregar diversos lots d’aliments de primer necessitat. Aquesta aportació de la penya beneficiarà 80 famílies amb pocs recursos que viuen en aquest emplaçament. Aquesta és la segona acció solidària de la PB Atlantic Rabat aquest 2021 després de la 4a edició del projecte Sonrisa Blaugrana, amb el qual van ajudar un nen de 11 anys que necessitava una pròtesi de genoll.

Per la seva banda, la Penya Barcelonista de Beirut també s’ha mobilitzat per a ajudar les persones més necessitades de cara als dies del Ramadà, en aquest cas recollint donacions per a gestionar l’enviament de caixes d’aliments a famílies humils de la capital libanesa. És el cinquè any que la PB Beirut desenvolupa aquesta acció, tot i que les mesures sanitàries derivades de la Covid-19 l’han obligat a variar-ne el funcionament; fins ara, era la mateixa penya la que organitzava sopars comunitaris gràcies als donatius econòmics rebuts.