Les penyes es bolquen amb els hospitals de tot el territori

Foto: La PB Addictes Vinaròs va ajudar al personal de l'Hospital Comarcal de la seva localitat

NOTÍCIES 19 de maig 2020 - Confederació Mundial de Penyes

S'han fet múltiples donacions econòmiques i també de material sanitari en ajudes que ja superen els 40.000€

A més de les campanyes d'ajuda iniciades per la Confederació Mundial de Penyes amb el Banc dels Aliments i el Banc de Sang, el moviment de penyes sempre ha tingut clar el paper crucial del sector sanitari. És per això que, des de l'inici d'aquesta situació, federacions i penyes han fet importants esforços econòmics per a dotar de més recursos als hospitals i els seus treballadors.

Una de les primeres va ser la Federació del Bages, Berguedà i La Cerdanya, que va fer una quantiosa donació de 6.000€ a hospitals de Manresa, Berga i Puigcerdà, així com la Federació de les Terres de l’Ebre, que va aportar 2.000€ per a EPIs per als sanitaris locals. També es van mobilitzar la Federació d’Empordà i Catalunya Nord, amb 6.000€ als hospitals de Palamós, Figueres i Perpinyà, i la PB Plana de Vic, que va donar uns altres 6.000€ al Consorci Hospitalari de Vic. Per la seva banda, la Federació de Tarragona Nord va aportar 1.100€ a l'Hospital Clínic, mentre que la Federació de Ponent Nord va donar 1.000€ a l'Hospital de Tremp i la Federació de Lleida Sud va contribuir amb 1.500€ a l’Institut Català de la Salut.

Recentment, destaca també el desplegament de la Federació d'Aragó, La Rioja i Navarra, sumant forces amb moltes de les seves penyes. Així, han ajudat a entitats com el Servei de Salut de La Rioja (1.600€), el Servei Navarrès de Salut (2.500€) i els hospitals Reina Sofia de Tudela (1.800€), Miguel Servet de Saragossa (1.000€), Bisbe Polanco de Terol (500€) i Ntra. Sra. de la Caritat de Tafalla (200€).

A tot això, se sumen altres ajudes econòmiques per tot el territori, així com la donació de més de 20.000 mascaretes, un centenar de bates i altre material sanitari.