Les penyes continuen fermes en la seva lluita contra la Covid-19

NOTÍCIES 23 d’abr. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

Les ajudes, econòmiques o en forma de material, es destinen a hospitals, organitzacions benèfiques i famílies

Aportacions econòmiques, material de protecció sanitària, productes desinfectants, aliments bàsics, equipament per a la tercera edat… D'una manera o una altra, les federacions i penyes que formen part del moviment penyístic barcelonista estan contribuint, setmana rere setmana, a combatre els efectes de la Covid-19 a tot el país.

De les últimes donacions, destaquen els 1.800€ a l'Hospital Reina Sofia de Tudela de la Federación de Aragón, La Rioja y Navarra i les seves penyes, els 1.000€ a la Creu Roja de la Federación de Extremadura, els 1.000€ a l'Hospital de Tremp de la Federació de Ponent Nord, els 1.000€ a la Fundació Convent Santa Clara de la Federació del Vallès, els 3.000 kg d'arròs per a Càritas per part de la Federació de Terres de l'Ebre o les 350 mascaretes que ha repartit la Federació del Barcelonès Est.

Entre altres accions solidàries, es troben les penyes Centenari de Jaén (600€ per a màscares), Fuentealbilla (2.000€ i material), Tarazona de la Manxa (600€ en material), Erreniega (500€ per a l’Hospital de Navarra), Pedrito (recollida d’esmorzars solidaris), Vall d'Aran (material per a elaborar mascaretes amb impressores 3D) o Portbou (500€ a Càritas). Totes elles, a més de moltes altres penyes perquè són incomptables totes les iniciatives, també s'han activat ràpidament per a aportar la seva ajuda de manera desinteressada en la mesura que els sigui possible.

La mobilització de les penyes

D'altra banda, la PB Monells ha comptat amb aportacions de més de 6.000 persones per a recaptar 14.000€ destinats a material tecnològic i seients elèctrics especials per a la Residència Geriàtrica Zoilo Feliu, de La Bisbal d'Empordà. O també està el cas de la Penya Almogàvers, que ja porta 2.000€ recaptats per a destinar-los al projecte de recerca del doctor Oriol Mitjà, sota la campanya solidària #JoEmCorono. Aquests exemples són una clara demostració de la capacitat de mobilització social que les penyes poden aconseguir dins de les seves comunitats.

La col·laboració amb el Banc dels Aliments, sempre present

Com no podia ser d'una altra forma, la col·laboració del moviment de penyes blaugrana amb el Banc dels Aliments no fa més que reafirmar-se durant aquest estat d'alarma. Així, les últimes donacions, ja sigui a través d'aportacions econòmiques o d'aliments directament, han arribat per part de la Federació del Vallès (2.000€), la Federació del Barcelonès Oest (1.000€), totes les penyes de Jaén (1.000€), la PB Albense (350kg), la PB Balaguer (500€) i la PB Meritxell (1.000€), entre d’altres.