Les penyes barcelonistes de València es reuneixen en el 14è Aplec

Foto: Bernat Vanacolocha

NOTÍCIES 03 de des. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

La trobada va coincidir amb el 25è aniversari de la penya organitzadora, la PB Alcàsser “L’Horta Sud”

La Federació de Penyes Barcelonistes de València i Marina Alta va reunir dissabte a 31 penyes de la zona en la catorzena edició del seu Aplec anual, coincidint amb la celebració dels 25 anys de la Penya Barcelonista Alcàsser “L’Horta Sud”, organitzadora de la trobada. Entre els representants del moviment de penyes culer, s’hi trobava el membre de la Comissió de Penyes del FC Barcelona Manel Torrentallé; el president de l’Agrupació Barça Jugadors, Ramon Alfonseda; l’exjugador i membre de l’ABJ Juan Manuel Asensi; i el president de la Federació i vicepresident de la Confederació Mundial de Penyes, Salvador Torres.

La jornada de celebració, que commemorava els cent anys del moviment de penyes i els 60 anys de l'ABJ, va començar al vespre a la Casa de la Marquesa d’Alcàsser amb la xerrada "Invulnerables" a càrrec de Sor Lucía Caram. Després es va passar a la projecció d’un vídeo de la ciutat i a la benvinguda del president de la penya amfitriona, Leopoldo Hernández, que va agrair l’assistència als 200 penyistes de la sala. Seguidament, l’alcaldessa de la localitat, Eva Zamora, va destacar el paper de les penyes a la zona i la seva implicació social. Abans de les paraules de Salvador Torres, es va visualitzar un vídeo en homenatge a l’exjugador de bàsquet Chicho Sibilio, així com el vídeo del centenari del moviment de penyes que se celebra enguany. En última instància, Ramon Alfonseda i Juan Manuel Asensi van agrair l’escalf rebut per part de les penyes en tots els actes en què han assistit i, finalment, el membre de la Comissió de Penyes va concloure els parlaments amb la seva intervenció.

En acabat, es va lliurar un obsequi als representants de les 31 penyes assistents i es va fer una fotografia de família posterior a dalt de l’escenari. Finalment, es va realitzar el sopar de gala commemoratiu del 14è Aplec, amb la tradicional tallada de pastís a les postres. El punt i final el va posar la tertúlia “Els Cafès dels Herois”, en què els dos exjugadors van parlar de la Final de Copa del 4 de juliol de 1971, la qual va acabar amb victòria blaugrana per 4 a 3 contra el València, amb un gol decisiu del mateix Alfonseda a la pròrroga.