Les penyes andaluses i extremenyes, resignades a veure la final de Copa des de casa

Milers de penyistes van contribuir a emplenar el Benito Villamarín a la final de Copa de 2019. / Santiago Garcés

NOTÍCIES 16 d’abr. 2021 - Confederació Mundial de Penyes

Tot i la proximitat, no podran desplaçar-se fins a Sevilla per animar a l’equip tal com van fer el 2019, on ambdues federacions van mobilitzar a milers de penyistes

Per a les federacions i penyes barcelonistes de fora de Catalunya, els desplaçaments del primer equip –així com de la resta de categories o seccions del Club– fins al seu territori són sempre cites molt esperades. Són l’oportunitat perfecta perquè els penyistes estiguin a prop dels jugadors i jugadores, i animar més que mai en escenaris en els quals solen estar en minoria. Si, a més, hi ha un títol en joc, l’emoció i el volum de mobilització es multipliquen de forma exponencial.

La final de la Copa del Rei de demà a l’estadi de la Cartuja de Sevilla hauria sigut una d’aquestes ocasions. No obstant això, la prohibició de la presència de públic a les grades per la Covid-19 ho impedirà. Les principals damnificades seran les penyes d’Andalusia i Extremadura, que hauran de veure per la televisió un partit que es juga a pocs quilòmetres de les seves localitats. “Els nostres penyistes ja estarien emplenant Sevilla de colors blaugrana, però amb el confinament provincial a la regió, ni tan sols podem anar a rebre l’equip o a animar-lo abans del partit”, lamenten des de la Federación de Peñas de Andalucía, Ceuta y Melilla. “Ja tindríem tots els autobusos preparats, hauria sigut un dia molt especial”, afegeixen des de la Federación de Extremadura.

Finals frustrades

Les ironies del destí han volgut que aquesta no sigui la primera vegada que els penyistes andalusos i extremenys viuen aquesta situació. I és que al llarg d’aquesta temporada, marcada per l’absència de públic a les grades, les ciutats andaluses han sigut la seu de grans finals o partits clau per als diferents equips del FC Barcelona.

Sense anar més lluny, al gener els blaugrana van jugar la final de la Supercopa d’Espanya 2020 també a l’estadi de la Cartuja, després d’una semifinal que es va disputar a Còrdova. Un més mes tard, va ser el primer equip femení el que va viatjar fins a Màlaga amb motiu de la final de la Copa de la Reina 2020, en la que va aixecar el títol. Poques setmanes després, a la mateixa ciutat, l’equip de futbol sala es va emportar la seva Copa d’Espanya. A tot això, s’ha de sumar la promoció d’ascens a Segona Divisió disputada el passat mes de juliol a Algesires i Marbella, on el Barça B va estar a punt d’aconseguir el seu objectiu.

“En tots aquests casos ens hauríem desplaçat per animar des de les grades”, asseguren des de les penyes andaluses i extremenyes. “Quan sigui possible, ens traurem aquesta espina”, comenten esperançats.

Una mobilització massiva el 2019

Les penyes de les federacions d’Andalusia i Extremadura es caracteritzen per la seva gran capacitat de mobilització. A la final de la Copa del Rei 2019, també disputada a Sevilla, ho van demostrar aportant la gran majoria dels gairebé 9.000 penyistes culers que van assistir a l’estadi Benito Villamarín. De les gairebé 250 penyes que sumen entre ambdues federacions, més de 220 van estar representades en aquella final. Tota una mobilització blaugrana.