Les penyes, un valuós aliat per al comerç de proximitat

Acords de col·laboració en diverses Federacions

NOTÍCIES 20 de nov. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

Moltes entitats fan costat a comerços i productors de la seva localitat o regió, ja sigui adquirint els seus productes o buscant beneficis per als penyistes

A més de representar i dinamitzar els valors del barcelonisme al seu entorn, les penyes barcelonistes es caracteritzen també per la seva gran implicació amb la comunitat a la qual pertanyen. Un bon exemple d'això és el vincle que moltes d'elles han establert amb comerços o productors de la seva localitat o regió; uns sectors que agraeixen especialment qualsevol impuls d'aquest tipus.

En aquest sentit, destaquen convenis com el de la PB Tossa, de la Federació de Girona Sud, que fomenten el consum en establiments locals amb descomptes per als seus penyistes en restaurants, botigues, hotels i activitats esportives o turístiques del poble. Un cas molt semblant té lloc a la Federació de Terres de l’Ebre, que ha creat una xarxa d’“establiments amics” a Móra d'Ebre i Sant Carles de la Ràpita. Aquests comerços ofereixen beneficis a qualsevol penyista del FC Barcelona, i després tenen visibilitat a la pàgina web o als actes de la federació.

Ajuda als productors

A la Federació Lleida Sud, les penyes tenen una relació molt estreta amb les cooperatives hortofructícoles, molt presents en aquesta regió. De fet, diversos penyistes formen part d'elles. Aquí, les entitats solen comptar amb els seus productes com a premis en els tornejos o sortejos que organitzen, donant així protagonisme a aquests col·lectius de productors. Un altre exemple d'això el trobem en la PB Solsona i Comarca, de la Federació Ponent Nord, que cada mes està sortejant productes gastronòmics de proximitat o altres premis com a visites o allotjaments a la seva regió.

Dins de la Federació del Bages, Berguedà i Cerdanya, la PB Puigcerdà fa el mateix a les seves partides de “quinto”, on els guanyadors s'emporten lots d'aliments procedents del mateix poble. La PB Manresa, per part seva, ofereix visibilitat a comerços locals en les pantalles de la seva seu durant els visionats dels partits.

Aquests exemples se sumen a molts d’altres al llarg de tot el territori. Malgrat que la pandèmia ha limitat aquestes accions i col·laboracions, la implicació de les penyes continuarà sent un granet de sorra més per a ajudar a un sector, el del petit comerç i els productors locals, que ha quedat especialment tocat per les restriccions actuals.