Les penyes de l’Agrupació reactiven els seus campus de Setmana Santa

Els jugadors trepitgen el camp il·lusionats amb el retorn de les competicions. / Penya Barcelonista Anguera

NOTÍCIES 23 de març 2021 - Confederació Mundial de Penyes

Després que l’any passat es veiessin obligades a suspendre’ls degut al confinament, sis entitats organitzen cursos oberts a nens i nenes d’entre 5 i 16 anys

La progressiva relaxació de les restriccions sanitàries per a frenar la pandèmia de la Covid-19 està començant a donar aire a certs sectors i activitats, i un dels que més ho està agraint és l’esport base. En aquest sentit, diverses penyes integrants de l’Agrupació de Futbol de Penyes i Clubs del FC Barcelona han pogut organitzar de nou els seus campus de Setmana Santa, una activitat que l’any passat es van veure obligades a cancel·lar en coincidir de ple amb el període de confinament domiciliari.

D’aquesta manera, entitats barceloneses com la PB Anguera i la UB Catalònia, de la Federació Barcelonès Oest, així com la PB Cinc Copes, de la Federació Barcelonès Est, han tornat a convocar els seus respectius campus de Setmana Santa. A la Federació del Baix Llobregat també organitza el seu campus formatiu la PB Cervelló i, pel que fa a la Federació del Vallès, la PB La Roca i la PB Sant Cugat. Aquesta última ho fa amb l’habitual col·laboració de l’Escola Hristo Stoichkov. Totes les jornades comencen dilluns que ve, 29 de març, i acaben el 31 del mateix mes o l’1 d’abril, segons el cas.

Mesures sanitàries

Aquests campus, que van dirigits tant a membres de les penyes com a qualsevol família interessada, se centren majoritàriament en la formació i tecnificació futbolística per a joves jugadors i jugadores, però també inclouen altres tipus d’activitats lúdiques i esportives adaptades a edats que van des dels 5 fins als 14 o 16 anys. En totes elles, les penyes organitzadores garanteixen el seu desenvolupament amb el compliment de totes les mesures sanitàries per a preservar la salut de tots els participants.

L’ús de la mascareta i del gel hidroalcohòlic per a les mans formarà part de la rutina de cada jornada, especialment en el cas dels entrenadors, així com el procés de desinfecció del material utilitzat. Per tant, elements com les ampolletes d’aigua seran d’ús individual per a cada nen o nena, evitant en tot moment que es comparteixin. Aquestes mesures no suposaran cap novetat, ja que totes les penyes de l’Agrupació les estan aplicant des del dia del seu retorn als entrenaments, fa aproximadament quatre mesos.

Així, aquests campus de Setmana Santa busquen un entorn segur per a tots els participants i també un ambient formatiu sa, basat en els valors que defineixen l’Agrupació com per exemple el treball en equip, l’esforç i el respecte. Tot això, amb la satisfacció de poder fer un pas més cap a la normalitat.

Competició: Comencen els partits

L’arribada de la Setmana Santa ha coincidit també amb l’esperada arrancada de les competicions de futbol base de l’Agrupació de Penyes. El gruix de les seves categories de futbol base (juvenils i amateurs ja van poder començar fa unes setmanes) disputaran els seus primers partits durant aquest cap de setmana, i ho faran amb l’al·licient afegit de comptar amb una presència reduïda de públic als camps.