Pedri, penyista i culer fins a la medul·la

Paco Largo

NOTÍCIES 13 de set. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

El president de la Peña Barcelonista de Tenerife, Fernando González, és el pare del nou fixatge del Barça B

El nou fitxatge estrella del Barça B, Pedro González, més conegut com a Pedri, té en les seves arrels el moviment de penyes barcelonistes. Amb tan sols 16 anys i un futur d'allò més prometedor per davant, Pedri, que aquesta temporada jugarà amb la UD Las Palmas, prové d'una humil família de penyistes que regenta una Tasca, un bar de menjar típic canari. El jugador és una de les més fermes promeses del planter canari i serà futbolista del FC Barcelona a partir de l'1 de juliol de 2020.

Els orígens penyistes de Pedri

L'avi de Pedri, Fernando González, va ser el fundador de la Penya Barcelonista de Tenerife, amb seu a Tegueste. Va ser al març de 1994, i un any després es va oficialitzar amb una inauguració encapçalada per l'històric vicepresident Nicolau Casaus. L'entitat penyística va estar sota el comandament de González durant anys, i posteriorment va ser el seu fill, també anomenat Fernando González, qui va reprendre el càrrec de la direcció. Així, aquesta futura estrella blaugrana té en els seus orígens de lideratge a dos presidents de penyes culers: el seu avi i el seu pare. Els seus primers passos han estat pràcticament dins de la seu de la penya, respirant Barça per cada porus de la seva pell.

Evidentment, el futbol com a esport i afició ha estat molt present en el seu dia a dia, però amb el blau i el grana sempre de fons. El seu pare, Fernando González, comenta que “des de sempre hem vist tots els partits en la penya perquè som molt futbolers, però seguint únicament els del Barça com a afició”. De fet, José Yamal Hawach, president de la Federació de Penyes Barcelonistes de Canàries, assegura que és un “xaval” que “sempre ha jugat al futbol” i que és “culer fins a la medul·la”.

Yamal prossegueix dient que “el temps dirà com acaba tot, però que hagi estat el FC Barcelona el club que l'ha fitxat després de l'interès de molts altres equips de primera categoria a nivell internacional, és un somni per a tots”. I sentència: “Encara que el difícil no és arribar, sinó mantenir-se, confiem plenament en ell; és madur, responsable i sempre ha estat molt bon jugador”.

El president de la PB Tenerife explica, anecdòticament, que el seu fill és tan culer que “fins dorm amb els títols guanyats pel Barça”. Fa 10 anys, quan el FC Barcelona va guanyar el Triplet, la Confederació va enviar una rèplica de les copes a la penya i Fernando, com a president d'aquesta que és, se les va endur a casa durant un dia: “El meu fill no va poder contenir l'emoció i va haver de dormir abraçat a les copes sí o sí. Més barcelonisme, impossible”, explica.

El primer quart de segle de la penya

Tal com assegura el president de Federació, la penya de Tenerife “és molt activa i organitza molts esdeveniments durant l'any”. Per exemple, tanquen cada temporada amb un menjar popular on couen la carn en un forn sota terra.

A més, quan poden, els penyistes també es desplacen fins a la “Península”, com ells la denominen, per a venir a Barcelona i presenciar en viu i en directe els partits del nostre equip. L'última vegada va ser, precisament, a inicis d'agost per a atendre al 40è Congrés Mundial de Penyes, on a més van rebre un reconeixement durant el dinar de gala pels seus 25 anys d'història recentment complerts.