PB Trinitat Vella: cohesió, solidaritat i somnis blaugranes

REPORTATGES 24 de gen. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

La penya, que va néixer a Barcelona l’any de les Olimpíades, va veure debutar un dels seus integrants a les files del primer equip la temporada 2006-2007

L’any 1992, a Barcelona es respirava un ambient especial. La il·lusió, l’emoció i l’orgull embolcallaven els veïns d’una ciutat que es preparava per rebre el Jocs Olímpics a l’estiu. Un ambient de festivitat esportiva que va ser el bressol de la Penya Barcelonista Trinitat Vella, que feia les seves primeres passes el mes de maig. Un grup de veïns, amics i companys units per un fort sentiment blaugrana i moguts per l’eufòria del moment van decidir llançar-se a la piscina i fundar la penya, que avui ja suma 220 socis.

Tres dècades de valors blaugranes al barri

Al llarg dels seus quasi 30 anys de vida, la penya ha sabut conjugar a la perfecció la seva sensibilitat més social amb l’esportiva: “A través del futbol, i moguts pels colors blaugranes, realitzem una tasca social molt necessària al nostre barri”, afirma Alfredo López, actual president de la PB Trinitat Vella i un dels seus fundadors.

Des dels seus inicis, l’entitat ha anat creixent amb la vocació de treballar l’esport com a vehicle d’integració amb els nens i nenes del barri, i ha fet pròpia la marca Barça. Avui dia la penya ha aconseguit vertebrar un total de sis equips de futbol formats per 80 jugadors: dos de categoria benjamí, tres de categoria aleví i una escola amb nens de 4 i 5 anys. “Mitjançant l’esport, mirem de cohesionar i integrar tots els joves, vinguin d’on vinguin i tinguin la situació familiar que tinguin”, afirma el president de la penya.

Amb l’objectiu que cap nen es quedi fora del camp, la PB Trinitat Vella beca els joves de famílies en risc d’exclusió social amb l’ajuda de l’Ajuntament, de la Fundació Pere Manel i del propi FC Barcelona. Gràcies a la seva penya, l’esport, l’amistat, la solidaritat i la diversió són valors més presents al barri durant tot l’any. A més, durant l’època estival obre les portes del seu “Estiu Fantàstic”, un campus en què cada any es bequen uns quants infants que gaudeixen d’un estiu d’esperit blaugrana. Precisament, enguany, ha celebrat la seva onzena edició.

Agermanats per una passió

Aquesta penya, inexorable al pas del temps, acumula centenars d’activitats, trobades, viatges i records a les seves espatlles. Entre aquests, l’episodi viscut l’any 1997 quedarà gravat per sempre al cor i a la retina dels penyistes barcelonins. Quan el mes de juny era a punt d’acabar, els penyistes de la PB Trinitat Vella enfilaven camí cap a Madrid amb dos autobusos plens de nervis i càntics blaugranes. El seu destí era el Santiago Bernabéu i el seu objectiu animar l’equip fins a alçar-se amb la Copa de Rei davant del Betis: “Vam aconseguir la Copa i vam escoltar l’himne del Barça sonar fins a tres vegades al Santiago Bernabéu”, recorda, emocionat, l’Alfredo.

Són incomptables els partits del Barça que han gaudit del suport d’aquests fidels aficionats, ja sigui al Camp Nou, a l’estranger o a la seu social de la penya. N’hi ha un però que, sens dubte, va fer vibrar el barri d’una manera especial: el debut d’un dels seus penyistes, Jesús Olmo Lozano, al primer equip del FC Barcelona durant la temporada 2006-2007. Olmo havia entrat a formar part del FC Barcelona als anys noranta, on va jugar en totes les categories fins que Frank Rijkaard el va fer debutar. Un veritable somni blaugrana fet realitat.