La PB Special Barça, llesta per a la nova temporada

Un dels equips de la PB Special Barça. / PB Special Barça

NOTÍCIES 04 de juny 2021 - Confederació Mundial de Penyes

Els equips d'aquesta penya, que fomenta la integració social i la pràctica de l'esport entre els seus membres amb diversitat funcional, disputaran dos tornejos a l'estiu i competiran en dues lligues

Dins de la nodrida família que formen les penyes barcelonistes, una de les quals es distingeix per la seva consciència social és la Penya Barcelonista Special Barça. Oficialitzada l'any 2014 com a integrant de la Federació de Penyes del Barcelonès Oest, aquesta penya té la inclusió social com un dels seus principals objectius, ja que bona part dels seus membres són persones amb diversitat funcional. Una de les vies per a fer-ho és l'esport. Per a això, compta amb equips de futbol que s'han mantingut molt actius durant els últims anys, i que ara tornen a posar-se en marxa després d'un període d'inactivitat causat per la pandèmia de la Covid-19.

Després d'un parell de partits amistosos en les últimes setmanes, la PB Special Barça disputarà dos tornejos estiuencs, un a Santa Coloma de Gramenet (19 juny) i un altre a Esplugues de Llobregat (10 juliol), als quals es podria sumar algun altre per confirmar. A partir d'octubre, la PB Special Barça participarà amb dos equips a la WeLeague de futbol 7, i amb un a la Lliga Acell de futbol sala; dues competicions amb les quals el futbol inclusiu pren un notable impuls.

Gran trajectòria

Des de la seva creació, els equips inclusius de la PB Special Barça han participat en un gran nombre de partits i tornejos, fins i tot a nivell internacional. La penya també va crear, el febrer de 2019, la seva pròpia competició: el I Torneig Internacional de Futbol 7 per a persones amb diversitat funcional de la PB Special Barça. Organitzat per la Fundació Fedamar, va comptar amb més de 100 esportistes i vuit equips inclusius; un d'ells procedent de Cagliari (Itàlia).