PB Pedrito, una penya amb nom de llegenda

REPORTATGES 23 d’abr. 2019 - CMP

La passió i els valors blaugrana van empènyer un grup de seguidors culers a crear la primera penya a la capital canària per retre homenatge al futbolista Pedro Rodríguez

Des de les Illes Canàries, Antonio Pascual González sempre ha sentit els colors barcelonistes. Precisament, aquest sentiment el va empènyer a impulsar la creació de la primera Penya Barcelonista a Santa Cruz de Tenerife, amb la voluntat de transmetre la passió culer per tot el territori canari.

Els aficionats van decidir que la penya no podia existir sense retre homenatge al seu paisà, Pedro Rodríguez Ledesma, en aquell moment jugador del FC Barcelona i ara llegenda del Club. El que no s’imaginaven, però, és que per aconseguir posar el seu nom a l’entitat necessitarien el vistiplau del futbolista, un repte que els va endinsar en una exhaustiva recerca telefònica per trobar la família del culer.

Cultivant una il·lusió

“No va ser fàcil localitzar la família”, explica Pascual, encara president de l’entitat penyística. “Sabíem per la premsa que el pare del jugador treballava en una benzinera del sud de Tenerife”. Amb aquesta única pista i l’empenta indiscutible d’una afició compromesa, els seguidors culers van iniciar una exhaustiva ronda de trucades a totes les estacions de servei de la zona fins que, passats uns dies, van fer diana.

“Els vam explicar el nostre projecte i, molt amablement, ens va dir que Pedro es posaria en contacte amb nosaltres, i així va ser: poc temps després, el jugador ens va traslladar el seu interès per fer-ho realitat”, recorda Pascual amb alegria. I aquest va ser, precisament, l’element que va fer realitat un somni: la Penya Barcelonista Pedrito prenia forma el mes de novembre de 2010, quan Pascual i la resta de membres de la penya van emprendre un viatge a Barcelona per oficialitzar l’entitat.

Creixent al territori canari

La passió culer fora del territori català és, segons Antonio Pascual, “un sentiment difícil d’explicar, que va més enllà dels colors blaugrana: el Club transmet uns valors de compromís amb la societat amb els quals ens sentim identificats”. A més, la penya es reuneix fidelment a la seva seu per compartir l’emoció que els suscita cada partit del FC Barcelona –especialment quan juga contra l’etern rival–, organitza excursions, viatges i jornades.

Per tot això, la PB Pedrito s’ha consolidat com una penya activa que tenyeix la capital de Tenerife de blaugrana des de fa gairebé una dècada i que ja suma 132 socis.