PB Móstoles, protagonista d'una rivalitat molt sana

Foto: PB Móstoles

REPORTATGES 16 d’abr. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

La Penya Barcelonista, situada al sud de Madrid, celebra enguany el seu desè aniversari fent del suport a tots els equips del Barça la seva senya d'identitat

La Penya Barcelonista de Móstoles, amb seu en el municipi al sud de la capital espanyola, es va fundar el 2010. L'entitat està celebrant actualment els seus 10 anys d'oficialitat, i els seus integrants no poden estar més orgullosos del camí que han recorregut com a penya culer en l'última dècada. “Una de les claus del nostre Club és la seva universalitat i és per això que estar físicament a Madrid no és cap impediment per a sentir el Barça com una part de nosaltres. Vam fundar la penya amb aquesta idea i, amb els anys, hem aconseguit una altra dimensió gràcies a la gran quantitat d’aficionats que se'ns han acostat”, explica Juan José Martín, president de la PB Móstoles.

Encara que la ciutat més merengue del país no és el lloc idoni per a trobar a seguidors del Barça, en començar no eren més d'una vintena de penyistes i des de fa anys sempre es mouen per sobre dels cent. “El temps ens ha ensenyat que el boca-orella i les xarxes socials són molt importants per a donar-se a conèixer”, reconeix Juan José, destacant que fins i tot tenen membres estrangers. També són socis d'honor de la penya Miquel Espert, membre de la Comissió Esportiva del FC Barcelona, i Paco Sedano, exjugador del futbol sala.

Fer costat a tots els equips, la seva senya d'identitat

Els penyistes expliquen que la seva senya d'identitat és la de fer costat a tots els equips del FC Barcelona en els seus desplaçaments a la Comunitat de Madrid i rodalies. Ja sigui en els partits del primer equip o de qualsevol secció professional. “Sigui la secció que sigui, la categoria que sigui o el sexe que sigui; sempre hi som”, comenta satisfet el president. “Podem estar al Bernabéu un dissabte a les 21 hores recolzant a l'equip en un Clàssic i l’endemà defensem els nostres colors amb la secció femenina d'hoquei herba a la Casa de Camp”, agrega.

En aquest sentit, cal remarcar la presència dels penyistes en totes les finals de Copa del Rei i de Copa d'Espanya a les quals ha arribat l'equip de futbol sala. “Hem estat a totes elles sense importar-nos el lloc, exceptuant la d’aquest any a Màlaga perquè ens va coincidir amb la Copa de Rei d'handbol que es va disputar a Madrid”, detalla Juan José. A més, subratlla “el gran afecte” que reben sempre per part dels jugadors i familiars quan els secunden en els desplaçaments.

La rivalitat, més present

Lògicament, la rivalitat és molt més accentuada a Madrid ja que el nombre de madridistes supera amb escreix als culers. Els Clàssics es viuen de manera molt “especial” a la penya unint a afeccionats dels dos equips, però sempre buscant que la rivalitat sigui el més sana i amistosa possible.

Amb raó els penyistes gaudeixen molt més les vegades que trepitgen el Camp Nou, on acudeixen una mitjana de deu partits per temporada. Del temple blaugrana tenen molts moments especials guardats a la memòria, però per sobre de tots distingeixen el 5-0 al Madrid de Mourinho en la temporada 2010/2011. “Aquell dia, l'afició va empènyer com mai”, recorda emocionat el president.

D'altra banda, remarquen la germanor que tenen amb la PB Sants-Hostafrancs 2009, la PB Priorat Poboleda, la PB Valladolid i la italiana PB Lombarda. Germanors a part, mantenen una relació molt estreta amb penyes de tots els llocs del món que els acullen com si estiguessin a les seves pròpies cases. Perquè el moviment de penyes barcelonistes és una família global on qualsevol pot sentir-se emparat.

La solidaritat, eix comú del moviment

Per descomptat, és una entitat molt conscienciada i implicada socialment que col·labora reiteradament amb associacions sense ànim de lucre, participa en actes solidaris i cada any pren partit en la campanya de recollida d'aliments del Banc d'Aliments de Madrid. Així mateix, la penya està registrada com a associació a l'Ajuntament de Móstoles amb qui manté una “excel·lent relació” i cooperen contínuament. Per exemple, durant aquesta crisi sanitària i humanitària a causa de la pandèmia mundial per la Covid-19, la PB Móstoles ha donat 15 litres de gel desinfectant i 1.000 parells de guants de nitril a l'Ajuntament per a repartir-los entre les instal·lacions sanitàries de la comunitat.