PB Melilla: blaugranes de cor i solidaris d’esperit

REPORTATGES 25 d’oct. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

Després de 25 anys de trajectòria, la Peña Barcelonista de Melilla s’ha consolidat com una de les més actives i solidàries

Fa un quart de segle que un grup d’amics de Melilla segueix amb passió els partits d’un equip que juga lluny de casa. Un equip amb el qual no comparteixen ciutat, ni província, ni tan sols comunitat autònoma, però amb el qual, curiosament, senten un vincle que els demana cantar les seves victòries i plorar les seves derrotes: el FC Barcelona. En adonar-se, fa 25 anys, que alguns dels seus veïns vibraven amb el mateix sentiment, van decidir crear una penya el 1994. Així, i de la mà de Francisco Javier Martínez i Juan Carlos Martínez, actuals president i vicepresident de la penya, naixia la Peña Barcelonista de Melilla.

Valors blaugranes dins i fora del camp

Dos anys després del seu debut, la penya esdevenia oficial, i entrava a formar part de la història del club dels seus somnis. Al principi eren 40 aficionats que es reunien en un local de no més de 7 metres quadrats. Ara, la PB Melilla agermana més de 300 penyistes en una seu social de 240 metres quadrats que vibra amb cada partit del FC Barcelona i festeja cada victòria davant l’etern rival com si fos la primera.

Tot i la seva llarga trajectòria, l’entusiasme i l’activitat dels seus penyistes no ha minvat mai. I és que, a banda de les tradicionals activitats en suport al nostre Club, com els viatges i les trobades, la PB Melilla compta amb una àrea esportiva que té un total de 16 equips de futbol i futbol sala, dos dels quals juguen en categories juvenils de divisió d’honor. Durant quatre temporades, s’han endut aquest campionat en el marc andalús, i fins i tot han tingut oportunitat d’enfrontar-se en unes semifinals al conjunt blaugrana.

A banda de l’activitat esportiva, la penya està molt involucrada amb els problemes socials que afecten els ciutadans del seu territori i, per això, encapçala múltiples activitats per aportar el seu granet de sorra. A través del futbol, els penyistes participen en el programa d’inserció social per a menors estrangers en situació d’acolliment a la ciutat autònoma, i també col·laboren en totes les activitats territorials possibles per tal de promocionar la solidaritat a la zona. A més a més, cada Nadal la penya col·labora en la recollida de joguines en el marc del programa “Cap Nen Sense Joguina”. També promou la lluita contra el càncer, participa en la recollida d’aliments per al Banc dels Aliments i organitza activitats contra la violència de gènere.

Tant se val d’on venim

Una de les jornades que la penya recorda amb més emoció és el XII Congrés de Penyes Barcelonistes d’Andalusia, Ceuta i Melilla, en què els penyistes van poder compartir experiències i sentiment blaugrana amb el propi president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu; el directiu i responsable de les penyes, Pau Vilanova; i el president de la Confederació Mundial de Penyes, Antoni Guil. Tampoc es van voler perdre la cita l’ambaixador de la penya i exjugador Ricardo Serna, així com els seus companys Asensi i Nayim.

Amb tot, i malgrat els quilòmetres que separen Barcelona de Melilla, es tracta d’una de les penyes més culers de l’Estat. Tant és així que tenen la capacitat de transformar l’afició de l’etern rival: “A la nostra penya tenim moltes anècdotes, però sens dubte la més destacada i difícil de creure és el bateig de diversos simpatitzants de l’etern rival”, afirma Francisco Javier Martínez, president de la PB Melilla. I és que, amb motiu del sextet i de l’exquisidesa del futbol culer, uns quants seguidors del Reial Madrid van decidir tenyir-se el cor de blaugrana i agermanar-se a la penya, on segueixen avui dia.