PB Japó: una penya fidel a les tradicions catalanes

REPORTATGES 23 de jul. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

Coneix la història de la Penya FC Barcelona Japan, la primera penya blaugrana al continent asiàtic que, en menys de 20 anys d’història, ja suma més de 600 membres

“La meva empresa em va demanar que em traslladés a Barcelona l’any 1992, coincidint amb l'època del Dream Team. Cruyff havia estat sempre el meu ídol i, per a mi, desplaçar-me a la capital catalana era un somni”, recorda amb emoció Hiroki Nakano, president de la Penya FC Barcelona Japan. “El dia que vaig arribar, tot eren focs artificials i vaig saber pels diaris que el Barça havia guanyat a Wembley”.

En aquest context històric, Nakano va arribar a Barcelona sense saber que hi restaria durant la propera dècada. Durant aquell temps, el japonès va fer seves les tradicions catalanes i es va enamorar encara més de la ciutat que avui considera la seva segona casa. L’any 2002 va tornar al Japó amb una il·lusió: muntar una penya blaugrana al seu país.

Situant el FC Barcelona a Àsia

Així, Tòquio veia néixer la Penya FC Barcelona Japan el 2003: “Als inicis, érem cinc a la penya i quasi ningú al Japó coneixia el Barça. Avui, ja som més de 600 penyistes”, afirma el president de l’entitat. El que va començar com un projecte i una il·lusió personal ha esdevingut un dels col·lectius penyístics més nombrosos del món. A més i en quant a socis, el Japó és, després d’Espanya, un dels territoris que més n’acumula.

L’entitat penyística, totalment consolidada avui dia, organitza activitats i trobades i, malgrat la diferència horària, visualitza els partits més importants del primer equip conjuntament i en línia (streaming), encara que siguin a altes hores de la matinada. I és que, malgrat els quilòmetres de distància, l’agrupació se sent molt vinculada al Club perquè, afirmen, el FC Barcelona és l’agrupació esportiva que té la filosofia més propera a la cultura japonesa.

Tots units fem força

Amb la constitució i el creixement de la penya, l’interès pel futbol s’ha incrementat considerablement al Japó i, conscient d’això, l’agrupació treballa a diari per inculcar els valors blaugranes al continent asiàtic: “La nostra missió és ser els ambaixadors del FC Barcelona al nostre país i transmetre a tots els ciutadans el que ens vincula al Club, cosa que va molt més enllà del futbol en si, involucra uns valors que, per a mi, són fonamentals”, assegura Nakano.

A més, la penya sh’a preparat pel què considera tota una efemèride: la gira de pretemporada que el FC Barcelona està fent a l’Àsia. Durant el partit d'avui contra el Chelsea, asseguren que volen fer "un mosaic com els que es fan al Camp Nou i intentar que els nens puguin anar a veure algun entrenament o, fins i tot, el partit”, conclou amb emoció el president de la penya nipona.