PB Fuentealbilla: el poble manxec amb més esperit blaugrana

REPORTATGES 12 des. 2018 - CMP

L'any 2002 es va oficialitzar la penya barcelonista i des de llavors els seus habitants han mostrat un suport incondicional al club i a l'exjugador blaugrana Andrés Iniesta

Fa més de dues dècades, un poble manxec de tan sols 2.000 habitants deia adéu a un nen de 12 anys que emprenia amb valentia un viatge cap a Barcelona: Andrés Iniesta. Des d’aquell moment i, malgrat els quilòmetres que separen Fuentealbilla de Barcelona, un grup de veïns i familiars començaven a seguir activament el FC Barcelona i aquest petit jugador que, al cap de pocs anys, esdevindria una figura clau per als culers.

El naixement d’una passió

El sentiment blaugrana va començar a aflorar en un grup reduït de paisans que es reunia per veure els partits del Club blaugrana. A poc a poc, aquesta colla d’amics i familiars va anar creixent al mateix ritme que Andrés Iniesta esdevenia una figura fonamental pel FC Barcelona. Així, el gener de 2002, va néixer de forma oficial la Peña Andrés Iniesta a la localitat manxega.

Iniesta va esdevenir un símbol per al seu poble, que es defineix com “culer però, sobretot, iniestista”. Un sentiment recíproc, ja que gràcies al jugador la majoria de seguidors culers, tant a escala nacional com internacional, han après a situar Fuentealbilla al mapa, reconeixement que ha incentivat els seus membres a seguir creixent i emprenent iniciatives. L’any passat, de fet, el moviment blaugrana manxec sumava 330 membres i se situava com la penya barcelonista més nombrosa de Castella-la Manxa.

Moments que romandran en la memòria de tots

Des de sempre, els membres de la penya s’han reunit a la seva seu per veure junts tots els partits del FC Barcelona i, plegats, han fet viatges per seguir el Club, han impulsat sortejos i han organitzat sopars. Hi ha algunes activitats, però, que recorden amb especial il·lusió.

El cap de setmana del 10 de juliol de 2015, per exemple, els de Fuentealbilla van organitzar una sèrie d’actes en suport a l’Associació Espanyola contra el Càncer (AECC) que va comptar amb la participació activa d’Andrés Iniesta. Juntament amb altres jugadors de l’Albacete, l’estrella blaugrana va oferir un col·loqui que va finalitzar amb un gran sopar en què va participar Silvia Dorschnerova, delegada de la Selecció Espanyola. Fins i tot Vicente del Bosque, tot i no poder ser-hi presencialment per motius de salut, els va fer arribar una gravació en vídeo que va culminar una de les iniciatives que els aficionats recorden amb més tendresa.

La família d’Iniesta, l’eix vertebrador de la penya

“La família és una extensió de l’Andrés. Ens acompanyen als actes i ens visiten als viatges a Barcelona”. I és que, tal com afirma el president de la penya manxega, Andrés García, els familiars del jugador han estat una peça clau en tot aquest engranatge des del principi i van fer molt més que fundar la penya. García recorda el dia en què, gràcies al pare d’Iniesta, ell va poder celebrar en primera persona el triomf del Barça a la Champions amb els jugadors del primer equip, una experiència que no oblidarà mai. Gestos humils i sincers que han anat consolidant el moviment penyístic del poble com una família cada cop més gran i unida entre si i, a la vegada, als colors blaugrana.

El futur de la penya

La darrera primavera el jugador manxec va disputar el seu últim partit vestint els colors blaugrana al Camp Nou. Davant d’una afició incondicional, Iniesta deia adeu al Club dels seus somnis 22 anys després de posar-hi el peu per primera vegada. Tal com descriu el seu president, per a la PB Fuentealbilla, la marxa d’Iniesta al Japó ha estat “com el menjar oriental, agredolç”.

D’una banda, hi ha un sentiment de tristesa de pensar que la distància els impedirà gaudir del seu ídol en directe. Però, de l’altra, senten una profunda alegria en saber que el jugador ha finalitzat la seva vida com a futbolista d’elit tal com ell volia: al Barça i amb un comiat que no podia ser millor, amb el gol de Copa contra el Sevilla i davant dels més de 60 penyistes de Fuentealbilla que es van desplaçar fins a Barcelona per veure’l.