PB Ciutat Cooperativa, la més implicada amb el seu barri

Penya Barcelonista Ciutat Cooperativa Molí Nou

REPORTATGES 26 de gen. 2021 - Confederació Mundial de Penyes

La penya té llaços molt estrets amb la comunitat de Molí Nou-Ciutat Cooperativa i sempre participa en les activitats solidàries, educatives i populars que s'organitzen

La Penya Barcelonista Ciutat Cooperativa Molí Nou, situada en el barri homònim de Sant Boi de Llobregat, és una de les penyes de tot el moviment barcelonista que està més involucrada a nivell local. Els seus estrets llaços amb la comunitat, la seva incansable implicació solidària i educativa i el seu activisme popular, la converteixen en un clar exemple a seguir per a les altres 1.270 penyes oficials del FC Barcelona. El seu president, Jose Rangel, així ho explica: “Si hi ha una cosa que ens identifica com a penya, és que ens interessem per totes les activitats que es fan en el nostre barri, sense excepció”.

D'aquesta manera, la PB Ciutat Cooperativa es considera una més entre els més de 10.000 habitants del barri. “Ens uneix una gran amistat amb les entitats i una enorme col·laboració amb tots els actes populars, solidaris i culturals del barri”, detalla el president. En aquest sentit, tenen una estreta relació amb l'ajuntament i altres organitzacions municipals o associacions locals. També formen part del Consell de Barri, un òrgan municipal on es debaten assumptes i decisions de tota mena relacionats amb la zona. “La nostra penya forma part com un membre més, volem aportar el nostre punt de vista a la comunitat associativa i educativa, per a millorar el nostre barri de la millor manera que podem”, concreta Jose Rangel.

Una implicació anual

A més de la participació més que constant en els diversos esdeveniments organitzats a la seva zona, la penya també s'implica en el desenvolupament de diferents activitats cada any. Entre elles es troba la campanya solidària “Cap nen sense joguina”, promoguda per l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat i diverses associacions municipals durant les dates nadalenques; la Calçotada Popular del barri, on la PB Ciutat Cooperativa convida a altres penyes i entitats; i entre les activitats lúdiques i pedagògiques, participen en el Partit Solidari del Barça, posant-se en contacte amb les AMPAs de les diferents escoles locals per a sol·licitar i distribuir les entrades entre els nens i adolescents.

Teixir una xarxa social al voltant de la penya i els seus col·laboradors és el seu motiu d'existir. Per aquesta raó, recorden amb especial enyorança la Trobada de Penyes de la Federació del Baix Llobregat, amb motiu de la calçotada anual organitzada per la penya. “Assistim a totes les reunions de la nostra Federació i estem en contacte amb les penyes d'altres municipis, acudint sempre als actes que realitzen”, comenta el president.

Amb un agermanament ininterromput amb les entitats més pròximes, la penya també mira més enllà. És per això que cada any col·laboren activament amb La Marató de TV3, aportant el seu granet de sorra per a ajudar amb la recaptació de fons, independentment de quina sigui la causa.

La PB Ciutat Cooperativa, que es va fundar el 2005 i compta amb més de 100 penyistes, també s'identifica per assistir assíduament a la Ciutat Esportiva Joan Gamper. “No solem anar al Camp Nou perquè els partits del primer equip preferim veure'ls al local de la penya, però si que anem molt sovint a veure al Barça B i al Femení. Si podem, intentem no perdre'ns ni un partit a casa”, conclou Jose Rangel.