PB Beirut, quan els valors blaugrana arriben a l’Orient Mitjà

REPORTATGES 30 de maig 2019 - Confederació Mundial de Penyes

Malgrat els quilòmetres de distància que separen Beirut de Barcelona, els somnis de sis joves libanesos es van fer realitat ara fa sis anys amb la creació de la primera penya culer del Líban

Ara fa sis anys, un grup de joves de Beirut al Líban, va veure com es feia realitat un dels seus grans somnis: representar de forma oficial al seu país el Club que sempre havien estimat.

Gràcies al seu entusiasme, passió i perseverança, l’any 2012 va néixer la Penya Barcelonista de Beirut sota el nom de FC Barcelona Supporters in Lebanon. Dos anys més tard, el 2014, després del viatge a Barcelona de Firas Árab, el seu president, l’oficialització de la penya es va fer efectiva i es va convertir en la primera organització penyística oficial del Líban.

La materialització d’una il·lusió

Fins avui, el nombre d’adeptes de la Penya Barcelonista de Beirut ha anat creixent fins a arribar als 145 afiliats. A més a més, l’entitat té un grup privat a Facebook que ja acumula més de 6.000 persones i guanya cada cop més visibilitat en un país que viu de prop els èxits blaugrana.

Segons el seu president, Firas Árab, el moviment penyístic a Beirut s’ha fet extensiu gràcies al dinamisme que caracteritza l’entitat, que s’ha posicionat com una de les penyes més actives de la zona: “Hem rebut futbolistes tan destacats com Carles Puyol i Ronaldinho, així com representants de la Fundació Barça, però també hem estat presents en moments tan importants com el clàssic entre el Barça Legends i el Real Madrid Legends que es va celebrar a l’estadi Camille Chamoun Sports City de Beirut”, comenta.

Transmetent els valors del FC Barcelona a l’Orient Mitjà

La Penya de Beirut se sent especialment vinculada i representada pels valors que promou el FC Barcelona: “Respectar els altres, actuar amb dignitat, afavorir els més necessitats i gaudir del futbol són la nostra missió; és el que Club ens ha ensenyat i el que volem transmetre als joves culers libanesos, ja que són uns valors especialment importants en zones conflictives com l’Orient Mitjà”, afirma Árab.

Des d’aquest compromís, la penya ha organitzat molts actes solidaris, com ara donacions al Centre de Càncer Infantil del territori, aportacions de roba i regals per a infants en situació de vulnerabilitat, campaments de futbol i minijocs. Fins i tot, des de l’entitat s’han dinamitzat Iftars, àpats nocturns amb els quals es trenca el dejuni diari durant el mes sagrat del ramadà, per a orfes i persones que ho necessiten.

El futbol: l’eix vertebrador de l’entitat

A banda de les accions d’àmbit social, la penya encapçala moltes iniciatives durant l’any tant a Beirut com a la resta del país: des de viatges i trobades fins a activitats de tota mena. Un dels seus principals objectius és promoure l’esport i el futbol entre els seus paisans organitzant i participant en tornejos locals.

No obstant això, una de les diades que els penyistes recorden amb més emoció per la seva magnitud és la reunió que van fer al camp de futbol sala de la ciutat, on el dia 3 de desembre de l’any 2016 van instal·lar dues pantalles gegants amb motiu del clàssic contra l’etern rival al Camp Nou. La trobada va tenir fins a 1.500 assistents i es va consolidar com la reunió més gran que havia tingut lloc fins aleshores al Líban. “L’ambient era una bogeria, tot estava molt ben organitzat; tant és així que fins i tot van cobrir la trobada les televisions locals i, fins i tot, alguna d’internacional, com beIN Sports”, conclou el directiu de l’entitat.

Si una cosa queda clara és que els membres de la PB Beirut porten els colors blaugrana al cor i la seva penya per bandera: “Seguirem dient a tothom que, mentre el FC Barcelona sigui més que un Club, la Penya Beirut serà més que una penya”.