La nova app eSports Penyes realitza les seves primeres proves pilot

Dos dels participants en una prova pilot de l'app eSports Penyes. / Federación Castilla y León

NOTÍCIES 13 de nov. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

L'aplicació mòbil permet adaptar els tornejos d’eSports Penyes Futbol Games a l'entorn virtual amb el videojoc Pro Evolution Soccer

El torneig eSports Penyes Futbol Games, que reuneix els penyistes més joves per a competir als  comandaments del videojoc eFootball Pro Evolution Soccer, de Konami, ha estat una de les activitats de la Confederació Mundial de Penyes que s'ha vist obligada a parar a causa de la pandèmia. No obstant això, l'entitat ha volgut adaptar-se a les circumstàncies i alhora mantenir la seva ferma aposta pels eSports, per la qual cosa ha decidit crear l'app eSports Penyes, que permet crear i gestionar tornejos en línia. L'aplicació, que es troba en la seva fase final de desenvolupament, té previst el seu llançament en els mercats App Store (Apple) i Google Play Store (Android).

Abans de la seva completa implementació, la Confederació està duent a terme proves pilot amb la col·laboració d'algunes de les seves federacions. En concret, la Federació de Penyes del Barcelonès Est i la Federación de Peñas de Castilla y Léon ja han organitzat aquests tornejos de prova entre els seus penyistes. Des dels seus respectius domicilis, els participants han disputat partits amb l’eFootball Pro Evolution Soccer 2020 en la seva modalitat online, i s'han mantingut en contacte a través de l'app eSports Penyes. També han registrat i acreditat el seu resultat final, de manera que els organitzadors sabessin quin jugador passava a la següent eliminatòria.

La Confederació té previst realitzar més proves pilot amb l'aplicació eSports Penyes durant les pròximes setmanes, amb la finalitat d'afermar el seu funcionament abans de la celebració de tornejos oficials. Així, cerca mantenir viva una de les activitats de més èxit entre el moviment de penyes.