Nàpols i Bamako estrenen penya oficial

NOTÍCIES 14 de gen. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

El moviment segueix guanyant força a Itàlia i amplia la presència africana amb la primera penya de Mali

La Junta Directiva del FC Barcelona ha aprovat l’oficialització de dues noves penyes: la Penya Barcelonista di Napoli i la Penya Blaugrana de Bamako. Ambdues contribueixen a incrementar el pes internacional d’un moviment que ja assoleix les 1.265 entitats penyístiques, de les quals 444 estan ubicades a Catalunya, 676 a la resta de l’Estat i 145 a la resta del món. En total, el moviment congrega al voltant de 165.000 penyistes.

Impuls blaugrana a Nàpols

A poc més d’un mes per la disputa de l’anada dels vuitens de final de la Champions League contra el Nàpols, la ciutat italiana ha fet palès el seu sentiment barcelonista amb l’oficialització de la seva primera penya. Amb una setantena de membres, la Penya Barcelonista di Napoli tindrà, doncs, una estrena de luxe, i serà tota una garantia que els jugadors i aficionats culés tindran una rebuda com cal a la ciutat del sud d’Itàlia. Amb aquesta, el país mediterrani augmenta fins a cinc el seu número total de penyes barcelonistes.

Àfrica segueix sumant països al moviment

Després de la recent oficialització de penyes a territoris com Ruanda o Senegal, ara és Mali el país que passa a enfortir la creixent presència de les penyes a Àfrica; en aquest cas, potenciant la zona francòfona del continent, que cada cop es mostra més prolífica. La seva primera penya oficial és la Penya Blaugrana de Bamako, amb seu a la capital del país, i compta amb gairebé un centenar de membres. D’aquesta manera, el moviment de penyes torna a posar de manifest la seva capacitat d’aglutinar el sentiment barcelonista a qualsevol lloc del món