Més de 550 penyistes recolzaran el Barça a Milà

Foto: Victor Salgado

NOTÍCIES 09 de des. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

La Federació Món encapçala la comitiva en què estarà present el president de la Confederació Mundial de Penyes, Antoni Guil

El moviment de penyes barcelonista sempre està a punt per recolzar al Barça allà on faci falta. Aquesta vegada, amb motiu de l’última jornada de la fase de grups de la Lliga de Campions, toca viatjar per terra i aire fins a Milà. Més de 550 penyistes provinents de cada racó del món ja estan anant cap a la capital de la moda italiana per a recolzar al Barça en el camp de l’Inter de Milà. No és d’estranyar que sigui la Federació Món qui encapçali la comitiva amb més de 440 penyistes internacionals desplaçats fins al nord d’Itàlia.

Més de 440 penyistes internacionals

Com sol ser habitual, les penyes que més es mobilitzen són les dues poloneses i, en total, 220 dels seus membres estaran al Giuseppe Meazza. Concretament, la Penya Blaugrana de Poznan està en primera posició portant a 115 penyistes i en segona posició està la Fan Club Barça Polska amb 105. Seguidament, les penyes italianes i suïsses, més properes a l’Estadi, traslladen conjuntament a 100 dels seus penyistes. La més multitudinària és la Penya Blaugrana di Roma amb 30, seguida per la FC Barcelona Penya Ticino amb 20, la Penya Barcelonista de Genova amb 16, la Penya Lombarda FC Barcelona amb 15 i la Penya Barcelonista de Turin amb 10 penyistes desplaçats.

Un total de 112 seguidors blaugranes hi assistiran des de Catalunya i Espanya, destacant la presència de la PB Girona, la PB Frente Lugones, la PB Saldes i la PB Santomera. Com a fet destacable, els penyistes més llunyans vindran des de Rússia i Azerbaidjan: dos de la Penya Blaugrana Osos Rusos i de la Penya Barcelonista Baku i un de la Penya Blaugrana de Sant Petersburg.

Gènova demostra la seva solidaritat

És evident que el sentiment blaugrana és un fenomen mundial. Així, el Club i els seus seguidors intenten traslladar els valors i les pràctiques que reprodueix el joc del Barça tant dins com fora del terreny de joc. Com sempre, el lema Més que un Club és l’impulsor de moltes de les accions empreses per les penyes barcelonistes. És per això que, aprofitant l’avinentesa i l’elevat moviment de persones i recursos aquests dies, la PB Genova ha organitzat demà al matí una visita als nens i nenes de l’Hospital Pediàtric Giannina Gaslini. El president de la Confederació Mundial de Penyes, Antoni Guil, no ha volgut perdre’s aquesta emotiva iniciativa solidària i hi assistirà juntament amb el president de la PB Genova, Massimo Lippi, i el president de la PB Roma, Massimiliano Morgante.

Els penyistes fan pinya

La Penya Lombarda FC Barcelona ha organitzat un sopar oficial al cor de la ciutat aquest vespre per degustar la cuina italiana. A més del president de la Confederació, està prevista l’assistència d’una cinquantena de penyistes i també la del president de la PB Lombarda, Pietro Giacomo, i la del Delegat del Govern de la Generalitat de Catalunya a Itàlia, Luca Bellizzi.

Demà, dia de partit, per tal d’agafar forces pel vespre i fer pinya conjuntament, s’ha organitzat una trobada de penyistes i aficionats al The Football Pub a les 15 hores.