Les xifres rècord del Congrés Mundial de Penyes i la història centenària del moviment marquen la nova revista ‘Blaugranes’

NOTÍCIES 15 d’oct. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

La desena edició de la revista publicada per la Confederació repassa l’actualitat penyística blaugrana emfatitzant el creixement i l’evolució dels últims anys

La Confederació Mundial de Penyes publica el nou número de la revista Blaugranes, que ja arriba a la seva desena edició, tractant com a tema central el 40è Congrés Mundial de Penyes celebrat l’agost passat al Palau de Congressos de Catalunya. Amb unes xifres rècord de participació, els assistents el cataloguen com un Congrés sense precedents que passarà a la història. Així, destaquen les 1.400 persones inscrites a la jornada institucional en què es va fer balanç de la temporada anterior; les 1.000 persones al Dinar de Gala, encapçalat per la Junta Directiva del FC Barcelona, i els més de 900 assistents al Sopar Popular la nit anterior.

Les activitats del Congrés també van ser un èxit total amb més de 400 nens i nenes competint en el 14è Torneig Internacional de Futbol 7, dues jornades esportives carregades d’emoció, gols i fair play. De la mateixa manera, la vuitena edició del Torneig de Penyes Futbol Games va demostrar, amb una vuitantena de participants, que els eSports són una destresa comuna entre els penyistes culers. Per la seva banda, el Torneig de Cartes també va superar totes les edicions anteriors amb 71 parelles inscrites i la primera edició dels Màsters Finals del Penyes Pàdel Tour va culminar-se amb una gran acollida.

Com no podia ser d’una altra manera, els nous fitxatges de la temporada es van presentar a l’escenari del Palau de Congressos. Antoine Griezmann, Frenkie de Jong, Neto Murara, Junior Firpo, la incorporació del qual s’acabava de fer oficial, i el jugador del filial Moussa Wagué van poder viure en primera persona el suport incondicional de l’afició blaugrana, poques hores abans de disputar el Trofeu Joan Gamper contra l’Arsenal.

Les penyes, avalades per una història centenària

El 10è número de la publicació inclou també, i per primera vegada, una edició especial del centenari del moviment de penyes barcelonistes. Aquesta fita històrica ha significat un abans i un després en els penyistes culers, marcant una evolució, creixement i activitat constant que s’ha convertit en llegendària. Així, el lector podrà observar un eix del temps cronològic en què es posa de manifest les dates més destacades d’aquests 100 anys i diversos articles ampliant la informació de tots aquests anys fomentats en una àmplia documentació fotogràfica.

Originàriament, per trobar el primer registre documentat s’ha de retrocedir fins al juliol de 1919 quan va aparèixer per primer cop la “Penya Barcelonista” en un document oficial del FC Barcelona. D’aquesta manera, se li cedia a la penya el camp del carrer Indústria per a organitzar un ball per als jugadors i aficionats. El suport penyístic va anar avançant fins oficialitzar la primera penya blaugrana contemporània el 1944, la Penya Solera, la mateixa que el 1957 va encapçalar la desfilada de penyes a la inauguració del Camp Nou.

El gran creixement a Catalunya i a la resta d’Espanya va venir entre les dècades dels 80 i 90, consolidant-se el 1992 a Wembley. Una dècada després, la internacionalització va convertir-se en un punt clau del creixement del moviment, animada per la figura global de Messi i l’obtenció de molts títols en pocs anys. Finalment, les penyes es van acabar de professionalitzar el 2015 amb la creació de la Confederació Mundial de Penyes fins a l’actualitat, que compta amb 1.247 penyes oficials i 164.113 penyistes arreu del món, i segueix apostant per ser l’ànima i l’ànim del Barça, com a mínim, 100 anys més.

Coneixem tres penyes a fons

Com sol ser costum, la revista repassa a fons la història de tres penyes oficials del moviment. Així, tots els penyistes poden conèixer els orígens, els secrets i les anècdotes més destacades de la catalana PB Trinitat Vella, l’espanyola PB Melilla i la polonesa PB Polska.

Finalment, i com a conclusió, aquesta Blaugranes recull alguns dels fets més rellevants de l’activitat penyística dels últims mesos.