Les Finals de l’Agrupació de Penyes reuneixen a 200 jugadors

Manel Gimeno

NOTÍCIES 02 de jul. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

El directiu Pau Vilanova i el Barça Legends Juliano Belletti no van voler perdre’s l’ocasió

L’Agrupació de Futbol de Clubs i Penyes del FC Barcelona va realitzar dissabte les seves Finals de Temporada 2018-2019 en les categories Benjamí, Aleví i Infantil als camps annexes al Miniestadi. Enguany s’ha celebrat la 33a Final del Torneig de Benjamins, disputada entre la U. B. Catalonia i la PB Cervelló; la 52a Final del Torneig dels Alevins, disputada en dos camps diferents: en el primer jugava la CB Terlenka contra la PB Cinc Copes, i en el segon la PB Villaverde contra la PB Ramon Llorens; i, per acabar, la 39a Final del Torneig d’Infantils, disputada entre la PB Collblanc i la PB L’Hospitalet.

En total, uns 200 nens i nenes van participar en les Finals en una jornada plena d’esportivitat, companyonia i futbol. Després de la competició i d’alguns partits d’exhibició, es va procedir a l’entrega de trofeus a l’Auditori 1899 que, ple de gom a gom, va acollir a més de 350 persones. A l’acte hi van assistir el membre de la Junta Directiva del FC Barcelona, Pau Vilanova; l’exjugador, ambaixador del Club i jugador del Barça Legends, Juliano Belletti; l’exjugador i membre de l’Agrupació Barça Jugadors, Paco Clos, que exerceix com a director esportiu de Selecció de l’Agrupació; i el president de l’Agrupació, Lluís Monràs, entre altres representants del moviment de penyes culer.

El coordinador de la Barça Escola Óscar Coca va pujar a l’escenari amb la resta de representants blaugranes per homenatjar a l’equip de la Selecció de l’Agrupació, a la que se li va retre un reconeixement per la feina realitzada durant la temporada i se li va fer entrega d’una camiseta commemorativa on cada jugador hi tenia les seves inicials gravades. La Selecció de l’Agrupació és un projecte que s’ha recuperat aquest any en què l’equip, format per jugadors i jugadores de diversos equips de les penyes de l’Agrupació, juga a nivell competitiu i té una intencionalitat social i de transmissió dels valors blaugranes.

Impulsar l’esport formatiu

L’Agrupació es va fundar el 1956 amb la intenció de promocionar l’esport i el futbol formatiu entre els més joves i ara, amb més de 60 anys d’història, està consolidada en fomentar l’esport de base i l’associacionisme a Catalunya, així com en difondre barcelonisme pel territori. Per exemple, jugadors amb un llarg recorregut al Barça com en Chapi Ferrer o Víctor Valdés han sortit d’aquest planter.

Actualment, l’Agrupació compta amb 18 Penyes Barcelonistes que agrupen més de 200 equips formant un conjunt de més de 3.500 jugadors des de la categoria Escola fins a l’Amateur.