La vuitena edició de la revista “Blaugranes” destaca la solidaritat del moviment de penyes

NOTÍCIES 10 de febr. 2019 - CMP

La nova publicació repassa l’actualitat de les penyes barcelonistes i s’apropa a figures llegendàries del FC Barcelona com Albert Ferrer, entrenador dels Barça Legends, i Batiste Llopis, el jugador més longeu del Club

El moviment de penyes ja té al seu abast la vuitena edició de la revista Blaugranes que centra els seus continguts en dos dels valors més representatius del col·lectiu de penyes: la solidaritat i l’esport, a través d’un seguit de reportatges i entrevistes d’interès sobre iniciatives tan desacatades com la Diada del Soci Solidari, el nou Espai Penyes del Museu FC Barcelona, el projecte Barça Legends o l’acció social i cultural impulsada per les penyes d’arreu del món.

Solidaritat, el motor blaugrana

La solidaritat ha caracteritzat el moviment de penyes des dels seus inicis, integrant-se com a un eix vertebrador en el desenvolupament diari de l’activitat de les entitats arreu del món. Bona prova d’aquest compromís és la Diada del Soci Solidari, una jornada liderada per la Confederació amb el Banc dels Aliments que el passat mes de desembre va batre rècords amb una aportació de 6.850kg d’aliments no peribles, i que ocupa el reportatge central del nou número de Blaugranes.

La revista també repassa l’activitat realitzada per tres penyes que són estendard de la rellevància que pren l’acció social al territori nacional i internacional: la PB Almogàvers Garrotxins, que desenvolupa importants iniciatives culturals i socials; la PB Pedrito, especialment sensibilitzada amb els més vulnerables; i la PB Beirut, centrada en el foment dels valors culers a l’Orient Mitjà.

El FC Barcelona, llegenda viva

La nova edició de la publicació també ha volgut retre homenatge a aquelles figures que, durant anys, han format part del Club, ajudant a teixir la seva història. Així, Blaugranes recull una entrevista amb Albert ‘Chapi’ Ferrer, actual entrenador dels Barça Legends, que ha reflexionat sobre la seva trajectòria i la rellevància del conjunt dels veterans blaugranes, i amb Batiste Llopis, jugador centenari del FC Barcelona i el més longeu de la història, a qui el pas dels anys no ha esborrat la passió pels colors blaugranes.

En paral·lel, la publicació s’endinsa i desvetlla tots els detalls del nou Espai Penyes, una instal·lació dins el Museu FC Barcelona que posa de manifest la força i magnitud del moviment penyístic i reconeix el compromís de tots els penyistes en el creixement i consolidació d’un col·lectiu globalitzat.

Blaugranes, una eina de servei per l’aficionat

Per últim, la revista s’erigeix també com una eina al servei del penyista dotant-lo d’informació útil i pràctica sobre la nova web oficial de la Confederació i posant en valor les claus de l’acció antifrau encapçalada pel Club i secundada per la Confederació a través d’un reportatge sobre les últimes novetats en l’àmbit de la transparència i la bona praxis esportiva.