La Penya Barcelonista El Perelló celebra el seu 35è aniversari

NOTÍCIES 28 gen. 2019 - CMP

L’acte va comptar amb l’assistència del vicepresident primer del FC Barcelona, Jordi Cardoner i Casaus

La Penya Barcelonista El Perelló, una de les més nombroses de Catalunya amb més de 600 membres actius, va celebrar el passat divendres el seu 35è Aniversari a la localitat tarragonina amb més de 250 assistents. L’acte va comptar amb la presència del vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça, Jordi Cardoner i Casaus; el membre de la Comissió de Penyes, Xavier Ilincheta i l’exjugador i membre de l’ABJ, Juan Manuel Asensi, entre altres representants del Club i del món del moviment de penyes.

L’acte va començar ben entrat el vespre d’un dia molt ventós amb la recepció a la seu social de la PB El Perelló de les 30 penyes convidades, la majoria formaven part de la Federació de les Terres de l’Ebre presidida per Ramon Fibla i algunes de les convidades provenien d’altres Federacions Territorials. D’entrada, es va dur a terme el col·loqui Actualitat del FC Barcelona en què van participar diversos periodistes esportius, l’excandidat a la presidència del FC Barcelona, Jordi Farré i l’extècnic de futbol base de La Masia, Alex Gómez. La xerrada va posar de manifest la importància de La Masia i el recanvi dels jugadors tant del primer equip com de les seccions del nostre Club, així com la importància del paper de les penyes. Aquesta massa social que s’agrupa i que és un aspecte clar i diferenciador del Barça, no només com a eix vertebrador i recolzador en l’àmbit esportiu, sinó també organitzant activitats socials i solidàries.

Seguidament, es va realitzar el trasllat en comitiva fins a l’Ajuntament d’El Perelló en què tots els penyistes presents van ser benvinguts per l’alcalde Ferran Cid i el regidor d’esports, Miquel Priego. Juntament amb el vicepresident del Barça, que va signar en el Llibre d’Honor del consistori, es var dur a terme un intercanvi d’obsequis.

Després d’una altra visita a la seu de la penya homenatjada, els assistents es van desplaçar fins al monolític dedicat a la PB El Perelló, en què hi ha esculpit l’escut de la penya i hi resa el missatge: “30 anys de sentiment blaugrana a El Perelló. 1983-2013”. I és que precisament la penya té els seus orígens en el 26 de setembre de 1983, quan cinc perellonencs van decidir formar la penya barcelonista per “donar suport al Club que més estimem”. Des de llavors, han participat activament en la vida cultural, festiva i esportiva de la població i mica en mica han anat creixent fins a convertir-se en aquesta gran massa social penyística presidida per Jordi Brull.

En acabat, l’acte va concloure amb els parlaments a càrrec de les personalitats assistents, l’intercanvi d’obsequis i el lliurament per part de Jordi Cardoner i Casaus d’una placa institucional al president de la PB El Perelló. Tant les intervencions de l’esdeveniment com la cloenda van ser conduits per les dues pubilles de la localitat, Elisenda Forés i Irene Pallarés. Finalment, es va procedir al sopar commemoratiu i a la tradicional tallada de pastís.