L’esdeveniment Penya Osos Rusos BarçaFest reuneix més de 2.000 persones a Moscou

PB Osos Rusos

NOTÍCIES 09 de set. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

Amb un caire esportiu i solidari, va reunir més de 400 nens i nenes en el Torneig de Futbol i va fer un donatiu d’1.000.000 de rubles a la Fundació Khabensky

La moscovita Penya Blaugrana Osos Rusos de Noginsk, formada per 174 penyistes, ha reunit més de 2.000 seguidors blaugranes a l’esdeveniment Penya Osos Rusos BarçaFest que ha organitzat l’entitat aquest cap de setmana. També hi ha hagut la presència de diverses penyes oficials del país, com per exemple la Penya Blaugrana de Sant Petersburg o la Penya Barçamania de Moscou.

No es van voler perdre la festivitat blau i grana diferents figures del FC Barcelona i del moviment de penyes, com ara el president de la Confederació Mundial de Penyes, Antoni Guil; el directiu responsable de la Comissió Social, Josep Maria Barnils; el president de la Federació Món, Antoni Freire; i el director tècnic de la Barça Academy a Moscou, Jordi Gratacós, entre d’altres. L’acte va comptar amb la presència d’altres personalitats del món del futbol, com per exemple els representants de La Lliga Santander a Rússia.

La importància de l’esport de base

La jornada de dissabte va consistir en un Torneig de Futbol en què van participar 400 nens i nenes de totes les edats, entre els quals alguns integrants de la Barça Academy de Moscou, i fins i tot, en categoria amistosa, hi havia equips d’adults. Prèviament, es va fer un esmorzar conjunt i es va inaugurar aquest acte especial amb diversos parlaments per part de la penya amfitriona i de la resta de representants del moviment penyístic i el Club. Després dels partits, els milers d’assistents es van reunir en les mateixes instal·lacions esportives per gaudir d’una arrossada popular en què van intercanviar opinions i experiències.

Aprofitant la bona acollida de tothom, seguidament es van fer diverses actuacions des de l’escenari, així com un intercanvi d’obsequis entre representants del Club i la penya homenatjada, i el lliurament de premis als guanyadors del torneig.

La vessant més solidària

Seguint la mateixa tònica, es va fer un donatiu d’1.000.000 de rubles (equivalents a 13.840 euros) a la Konstantin Khabensky’s Charity Fund. Aquesta fundació va ser creada l’any 2008 per l’actor que li dóna nom, amb l’objectiu de finançar ajudes per als infants que necessiten tractaments per a curar els tumors cerebrals o investigacions en altres malalties neurològiques.

Per acabar d’arrodonir la diada, es va realitzar un sopar de gala amb actuacions musicals i més parlaments.