Primer Junts+ telemàtic amb Jaume Sorolla

Confederació Mundial de Penyes

NOTÍCIES 27 de maig 2020 - Confederació Mundial de Penyes

El jugador del FC Barcelona B de bàsquet ha compartit les seves vivències amb jugadors i jugadores benjamins gràcies a la col·laboració de la PB Congrés i la PB Cardedeu

Tot i que l’actual situació impedeix el seu format habitual, el programa Junts+ de la Confederació Mundial de Penyes no s’ha aturat. Gràcies a l’ajuda de la tecnologia, s’ha pogut seguir duent a terme la seva tasca formativa i de foment de l’esport base amb joves esportistes. En aquest cas, el protagonista ha estat Jaume Sorolla, jugador del FC Barcelona B de la secció de bàsquet, que s’ha connectat de forma telemàtica per a conversar amb una vintena de nens i nenes.

Els assistents a la xerrada pertanyen a dos equips benjamins de bàsquet. D’una banda, l’Associació Esportiva Arrels Congrés de Barcelona, gràcies a la col·laboració de la PB Congrés, de la Federació del Barcelonès Est; i de l’altra, el Club de Bàsquet de Cardedeu, de la mà de la PB Cardedeu, de la Federació del Vallès. Els seus joves integrants han estat els encarregats de fer les preguntes al jugador tortosí, que amb 23 anys d’edat compta amb una notable trajectòria dins del bàsquet formatiu, tant a les categories inferiors del FC Barcelona com a la lliga universitària nord-americana (NCAA), on hi va jugar quatre anys abans d’incorporar-se al Barça B.

Aquest salt des de Catalunya fins als Estats Units ha estat un dels aspectes que ha despertat més interès. Sorolla ha destacat les amistats que va forjar durant la seva etapa a la Masia, però també la importància de perdre la por a un canvi tan dràstic i la necessitat d’adaptar-se a les noves realitats. El seu consell: no deixar mai de creure en un mateix, a pesar de les crítiques negatives que es puguin rebre, i aprendre d’elles.

El jugador del Barça B de bàsquet també ha traslladat als nens i nenes la importància de no deixar mai els estudis, tot i aspirar a una carrera com a esportista professional. Ell mateix ho ha dut a la pràctica entre Barcelona i Estats Units, on va fer un Grau de Comerç Internacional, i actualment segueix formant-se mitjançant un Màster en Gestió Esportiva.

Finalment, Jaume Sorolla també ha tingut paraules per als coordinadors dels equips de bàsquet assistents a la xerrada, que també l’han seguit des de casa seva. Més enllà de reforçar el concepte d’equip, ha prioritzat aspectes com el treball i la constància, però també la necessitat de transmetre la importància de descansar bé i d’una bona alimentació, ja que a llarg termini aquests valors poden marcar la diferència.