Un Junts+ sobre patins amb Ignacio Alabart

Confederació Mundial de Penyes

NOTÍCIES 03 de juny 2020 - Confederació Mundial de Penyes

Amb el suport de la PB Almogàvers Empordà, la PB Districte XXVIII La Sagrera i la PB Nova Lloreda, el jugador del primer equip d’hoquei patins va respondre a les preguntes de joves patinadors i patinadores

Després de l’èxit del primer Junts+ en format telemàtic amb el jugador del Barça B de bàsquet Jaume Sorolla, ahir el projecte de la Confederació Mundial de Penyes va repetir format; en aquest cas, focalitzant-se en l’hoquei patins de base. El protagonista de la xerrada va ser Ignacio Alabart, jugador d’hoquei patins del FC Barcelona, que va passar pels equips formatius de la Masia i ja fa tres temporades que forma part del primer equip.

Els encarregats de fer les preguntes a Alabart van ser jugadors i jugadores de categoria prebenjamí, benjamí, aleví i infantil pertanyents al CH Figueres, al Club Patí Congrés i al CH Sant Josep de Badalona, tres institucions de pes en l’hoquei patins de base. La seva participació a la iniciativa va ser possible gràcies a la col·laboració respectiva de la PB Almogàvers Empordà (Fed. Empordà i Catalunya Nord), la PB Districte XXVIII La Sagrera i la PB Nova Lloreda (ambdues de la Fed. Barcelonès Est).

Diversos participants van expressar la seva admiració cap a un jugador del que, per molts i moltes, és el millor Club del món, però Ignacio Alabart els va recordar que darrere dels títols hi ha molt més: “Formar part d’aquesta plantilla és un privilegi, però comporta una exigència enorme. Cada error o mala actuació té molta més repercussió aquí que a un altre lloc, per això és vital la constància i el treball dia rere dia”.

Respectar el rival i prioritzar els estudis

Preguntat per com es gestionava l’enorme superioritat del Barça respecte molts dels seus contrincants, el jugador gallec va subratllar: “Per a nosaltres, el respecte cap al rival, sigui quin sigui, és indiscutible. Això significa jugar sempre concentrat i al 100%. No fer-ho seria menysprear aquest rival, i també suposaria abaixar la guàrdia davant una possible reacció seva”.

Els joves assistents a la xerrada també van escoltar amb atenció el consell que Ignacio Alabart els va donar sobre l’educació: “Els estudis estan per sobre de tot, i a més t’ajuden a veure l’esport des d’una altra perspectiva. Jo mai he deixat de formar-me, i ho segueixo fent, ja que tinc clar que després de l’hoquei tindré molts anys de la meva vida professional per davant”.

Alabart va agrair l’oportunitat de participar en una iniciativa com Junts+, ja que l’uneix un fort vincle amb l’hoquei base i sent la necessitat de transmetre la il·lusió als nens i nenes que practiquen aquest esport. Aquesta relació va quedar demostrada en un parell de moments de la xerrada: quan un dels nens va mostrar una genollera que el propi Alabart li va llençar al finalitzar un partit, i quan un altre va confessar-li que juga amb un model de stick que duu el nom del jugador.