Jordi Cardoner viu l’emotiva celebració dels 60 anys de la Penya Blaugrana Igualada

NOTÍCIES 01 de jul. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

El vicepresident primer del Barça fa referència a la figura del seu avi, Nicolau Casaus, i destaca la seva vinculació familiar amb la capital de l'Anoia

La Penya Blaugrana Igualada va celebrar dissabte el seu 60è aniversari amb un sopar commemoratiu que va comptar amb la presència del vicepresident primer del FC Barcelona i del a Fundació Barça, Jordi Cardoner i Casaus.

En el sopar d’aniversari que es va celebrar a la seu de l’Ateneu Igualadí, Jordi Cardoner va estar acompanyat per l’exjugador i membre de l’Agrupació Barça Jugadors, Ramon Maria Calderé; el president de la Penya Blaugrana Igualada, Antoni Claramunt; el president de la Federació de Penyes Barcelonistes de l’Anoia, Alt Penedès i Garraf, Jaume Múria; el president de l’Ateneu Igualadí, Antoni Codina, i la primera tinent alcalde d’Igualada, Carme Riera.

La penya igualadina és una de les més antigues del FC Barcelona i la celebració d’aquests 60 anys d’història és una demostració de la fidelitat i continuïtat que ha tingut el suport dels penyistes igualadins cap a l’esport blaugrana. Amb més de 320 membres, és la més gran de la Federació del territorri de l'Anoia, Alt Penedès i Garraf, i destaca per la gran activitat que sempre l'ha caracteritzat, així com pel fet de mantenir diferents equips de futbol en col·laboració amb la Secció Esportiva de l'Ateneu Igualadí, i haver instaurat aquest any el primer Torneig de Penyes de Futbol Base Nicolau Casaus.

Lligam familiar amb Igualada

Precisament la figura de l'ex vicepresident de Barça i avi de Jordi Cardoner, Nicolau Casaus, va estar molt present a la celebració d'aquest 60è aniversari, tant en l'exposició fotogràfica commemorativa de la celebració instal·lada a la sala d'entrada de l'Ateneu, com en el parlament de l'actual vicepresident primer del FC Barcelona.

Jordi Cardoner va recordar que el seu avi Nicolau Casaus havia estat molts anys a Igualada, així com la seva vinculació amb l'Ateneu, ja que de jove havia estat jugador del seu equip de futbol. "És una jornada molt especial per a mi, perquè estic molt vinculat a aquesta ciutat, on el meu avi hi va viure molts anys, hi van néixer la meva mare i la meva àvia, i jo hi venia molt sovint de petit. Jo tinc sang igualadina".

En aquesta ocasió, Jordi Cardoner i Casaus va fer donació d'un regal molt especial a l'Ajuntament de la ciutat i al propi Ateneu Igualadí, ja que va lliurar als seus representants un recull de documents, notícies de premsa i cartells que un company d'equip li havia regalat al seu avi, relacionats amb l'activitat esportiva i futbolística d'Igualada dels anys vint, i que mantenia la família després de la mort de Nicolau Casaus.

Després dels corresponents parlaments i intercanvis d’obsequis entre els representants de les institucions presents, es va realitzar el sopar commemoratiu de la jornada. Al voltant de 200 penyistes que no van voler faltar a la festa d’aniversari van ser els protagonistes d’aquest animat sopar en el qual van poder comentar aspectes relacionats amb l’actualitat barcelonista i amb el moviment de penyes en general.