Dotze noves penyes s’incorporen a la Confederació

Confederació Mundial de Penyes

NOTÍCIES 18 de des. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

Continua l’expansió del moviment a nivell internacional, amb quatre noves penyes africanes i tres de nord-americanes

La Junta Directiva del FC Barcelona ha aprovat l’oficialització de dotze noves penyes, les quals se sumen a un moviment que segueix enfortint la seva presència al territori, sobretot a nivell internacional. Amb aquestes incorporacions, el FC Barcelona ja compta amb un total de 1.263 entitats penyístiques, de les quals 444 estan ubicades a Catalunya, 676 a la resta de l’Estat i 143 a la resta del món. En total, el moviment congrega gairebé 167.000 penyistes.

Àfrica i Estats Units, motors del creixement internacional

Una vegada més, Àfrica pren el protagonisme amb quatre noves penyes oficials, que augmenten de forma considerable la representació blaugrana al continent. Una d’elles és la Penya Barcelonista Kigali, que suposa la primera representació del moviment a Ruanda, i que neix amb una setantena de penyistes i una clara voluntat d’unir sota la passió blaugrana les diferents ètnies que formen la seva població. A Senegal, tornaran a tenir una penya barcelonista oficial gràcies a la Penya Blaugrana de Dakar, que parteix amb més d’un centenar de membres. Finalment, la Penya Barcelonista de Laayoune confirma el Marroc com el gran nucli penyística africà, acumulant ja 11 penyes oficials, i la Penya Barcelonista de Tunis es converteix en la segona del país magribí.

Estats Units també referma la seva important presència dins del món de les penyes, i ho fa oficialitzant dues entitats californianes especialment actives com la Penya Blaugrana San Diego i la Penya Blaugrana Los Angeles. Amb un centenar de penyistes cadascuna, ja han participat activament a les últimes trobades amb motiu de les gires de pretemporada del primer equip al continent nord-americà. A elles, s’hi suma la Garden State Blaugrana Penya, situada a la localitat de Nova Jersey. D’aquesta manera, Estats Units ja suma 10 penyes barcelonistes oficials.

Noves incorporacions al territori català i estatal

A la ciutat de Barcelona, la Confederació Mundial de Penyes suma dues noves entitats amb un esperit particular. D’una banda, la Penya Barcelonista Solidària, que vol promoure iniciatives de caire social i solidari per a ajudar la població més necessitada de la capital catalana. De l’altra, la Penya Blaugrana Valdivia neix com a element integrador de la comunitat equatoriana a la ciutat, i a la societat catalana en general, a través de l’esport i l’oci en clau blaugrana.

Pel que fa al territori andalús, la Peña Barcelonista de Albolote “8 Infinito”, que compta amb una seixantena de membres, es converteix en la segona penya oficial de la ciutat de Granada i busca enfortir vincles entre totes les entitats presents a la seva zona. Finalment, la Peña Barcelonista Viriato de Zamora, amb 150 membres, posa de manifest un cop més el gran esperit culer que es viu a Castella i Lleó, mentre que la Peña Barcelonista Villa de Mazo s’erigeix com la primera penya de la petita illa de La Palma, a l’arxipèlag canari.

La incorporació d’aquestes 12 noves entitats confirma l’increment de la presència del FC Barcelona i el seu moviment de penyes arreu del món. Aquest és el llistat de penyes oficialitzades:

• Penya Blaugrana San Diego (Estats Units)
  • Penya Barcelonista de Tunis (Tunísia)
  • Penya Barcelonista de Laayoune (Marroc)
  • Penya Blaugrana Los Angeles (Estats Units)
  • Garden State Blaugrana Penya (Estats Units)
  • Penya Barcelonista Kigali (Ruanda)
  • Penya Barcelonista Solidària (Barcelona)
  • Penya Blaugrana de Dakar (Senegal)
  • Peña Barcelonista Viriato de Zamora (Zamora)
  • Penya Blaugrana Valdivia (Barcelona)
  • Peña Barcelonista Villa de Mazo (Illes Canàries)