Nou impuls solidari de les penyes per a tancar l’any

Diverses penyes han participat en campanyes

NOTÍCIES 18 de des. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

El Día Anual Solidario de Castilla y León ha recollit 10 tones d’aliments, mentre que altres entitats també han organitzat campanyes i donacions als seus territoris

El moviment de penyes barcelonistes està tancant el 2020 fent gala d'allò que, precisament, millor l’ha definit durant aquest any: l'esperit solidari. Durant les últimes setmanes, i amb les dates nadalenques a la ment de tothom, moltes entitats han estat dedicant esforços a ajudar als més necessitats.

Una de les accions més massives ha estat el Dia Anual Solidari de la Federación de Peñas de Castilla y León, que va tenir lloc el passat 6 de desembre. Amb la participació coordinada de 21 de les 40 penyes que formen part de la federació, es va organitzar una campanya de recollida a escala autonòmica que va aconseguir acumular 10 tones d'aliments, sumant els productes lliurats i els que s'adquiriran gràcies a les donacions en metàl·lic. Els beneficiaris seran els 11 Bancs d'Aliments castellanolleonesos.

De la mateixa manera, els Bancs d'Aliments han estat l'objectiu d'accions organitzades per la PB Urgellenca i la PB Solsona i Comarca, totes dues de la Federació de Ponent Nord. Dins d'aquesta mateixa federació, la PB Torrelameu ha instal·lat un “tió” solidari que recollirà productes de primera necessitat per a lliurar-los al Banc d'Aliments de Lleida. Per part seva, la PB Districte XXVII La Sagrera i la PB Nova Lloreda, de la Federació del Barcelonès Est, també han participat en campanyes de recollida d'aliments en els seus respectius barris.

Una altra acció de pes la protagonitzen les penyes de Palamós, Palafrugell, La Bisbal d'Empordà i Torroella de Montgrí, de la Federació de l'Empordà i Catalunya Nord, que participen en la recollida d'ingredients per a preparar 10.000 canelons de Nadal. Aquests s'enviaran a la Fundació Arrels, la Fundació Asis i l'Hospital de Campanya perquè els reparteixin durant les festes.