III Trobada Panamericana de Penyes a Miami

Dani Aznar

NOTICIES 07 d’ag. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

Aprofitant la gira pels Estats Units, la Penya Barcelonista de Miami ha estat l’amfitriona del torneig Penyes Futbol Games amb el PES19 com a protagonista i d’una reunió de les penyes del continent americà

La pretemporada blaugrana ha portat al primer equip per tercer any consecutiu als Estats Units. Aprofitant la visita, els penyistes s’han bolcat per rebre als jugadors i per organitzar la tercera trobada al continent americà.

La Penya Barcelonista de Miami ha estat l’amfitriona dels actes que s’han dut a terme, començant per una activitat adreçada als més joves d’entre els aficionats culers. El dia 6 d’agost s’ha celebrat a la localitat de Coral Gables, on rau la seu de la penya, una nova edició del Penyes Futbol Games, amb el PES19 de la companyia japonesa Konami com a protagonista.

Per donar el tret de sortida a l’activitat han assistit al torneig el membre de la Junta Directiva del FC Barcelona Javier Bordas, així com el directiu en cap de la Comissió Social, Josep Maria Barnils i l’actual ambaixador del Club, Juliano Belletti, qui també ha compartit una estona de joc amb els més joves.

Els més de 50 participants han estat en tot moment acompanyats pel president de la Federació de Penyes Barcelonistes Món, Antonio Freire, així com de l’alcalde de Coral Gables, Raúl Valdés-Fauli.

Reunió de les penyes americanes

El matí del dia 7 acollirà la reunió de les penyes americanes, inclosa també en les activitats de la III Trobada Panamericana de Penyes. En aquesta ocasió estaran presents 14 de les penyes del continent, provinents a més dels Estats Units, de països com Mèxic, Guatemala, la República Dominicana o Costa Rica.

Josep Maria Barnils serà l’encarregat de fer balanç dels projectes que estan desenvolupant conjuntament la Confederació Mundial de Penyes i el FC Barcelona en el marc del Projecte Penyes Segle XXI i d’encoratjat als assistents a fer-los seus i traslladar-los a terres americanes.

Per la seva banda, Antonio Freire donarà compte de les decisions preses en l’àmbit de la Federació que comportaran una nova organització de la zona Món amb la intenció de donar més autonomia als responsables de cadascuna de les àrees en que està dividida la mateixa: Europa, Àsia i Oceania, Àfrica, Amèrica del Nord, Amèrica Central i Carib i Sud-Amèrica.

Creixement exponencial de les penyes del món

L'expansió de l'interès cap al Barça arreu del món està cristal·litzant en un creixement exponencial de les penyes internacionals. En els darrers 4 anys s'han oficialitzat 50 d'aquestes penyes i, actualment, la Federació Món acull 134 penyes repartides pels cinc continents, amb més de 22.000 penyistes afiliats.