Un diumenge de festivitat blaugrana a l'Empordà

NOTÍCIES 20 de nov. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

La PB Montgrí i Comarca celebra el seu 45è aniversari i la PB L’Escala el seu 40è

El passat diumenge les comarques gironines de l'Alt i el Baix Empordà van viure una jornada acolorida de blaugrana: una penya de cada zona celebrava el seu aniversari. En concret, es tractava de la Penya Barcelonista Montgrí i Comarca que celebrava els seus 45 anys de barcelonisme i de la Penya Blaugrana de L’Escala amb els seus 40 anys. Les dues celebracions van estar encapçalades pel membre de la junta directiva del FC Barcelona responsable de l’Àrea Digital del Club, Dídac Lee.

Torroella de Montgrí fa 45 anys que és blaugrana

El diumenge va començar amb l’arribada del directiu figuerenc Dídac Lee; del membre de la Comissió Social i responsable de Penyes del FC Barcelona, Daniel Sala i de l’exjugador i membre de l’Agrupació Barça Jugadors, Paco Martínez a la seu social de la PB Montgrí i Comarca. Allà els estaven esperant els més de 200 penyistes assistents, el president de la penya, Josep Sullastres; l’alcalde de Torroella, Jordi Colomí i el regidor d’esports, Genís Pigem, que els van saludar amable i properament.

A continuació, es va fer una cercavila de les penyes participants acompanyades pels Grallers del Montgrí que va donar pas a un aperitiu inicial a L’Espai Ter de Torroella de Montgrí. En acabar i abans de continuar amb els parlaments, Dídac Lee va haver de marxar per assistir a l’altre aniversari empordanès. Llavors, el president de la penya va iniciar els parlaments donant la benvinguda a tothom. En acabat, li va passar el torn de paraula a Paco Martínez, seguit del torn de l’alcalde. Finalment, la cloenda de l’acte va anar a càrrec de Daniel Sala, que va lliurar un obsequi institucional a Jordi Colomí i una placa commemorativa de l’aniversari al president de la penya amfitriona. En últim lloc, es va realitzar el dinar commemoratiu de la jornada amb la tallada de pastís i la fotografia de família final.

L’Escala, 40 anys de barcelonisme

La sala polivalent de L’Escala va acollir la celebració del 40è aniversari de la penya local. La jornada va començar amb l’arribada del directiu Dídac Lee i de l’exjugador i membre de l’Agrupació Barça Jugadors, Paco Clos; on els estaven esperant més de 200 persones, el president de la penya i president de la Federació de Penyes Barcelonistes de L’Empordà i Catalunya Nord, David Falgàs; l’alcalde del municipi, Victor Puga; i el regidor de cultura i el d’esports, Rafael López i Boran Minic, respectivament.

El president de la penya homenatjada va iniciar els parlaments donant la benvinguda a tots els presents, seguidament va donar pas al lliurament d’obsequis entre tots els representats i van continuar amb els parlaments Paco Clos i Victor Puga. La cloenda va anar a càrrec del directiu, que va mostrar-se molt agraït per la invitació i va donar pas al dinar commemoratiu de la jornada, continuant amb la tallada de pastís a les postres i la posterior fotografia de família.

No hi va haver millor cloenda per una celebració de 40 anys blaugranes que l’homenatge als expresidents i exmembres de la junta directiva de la PB L’Escala que han permès la vigència de la penya durant tot aquest temps. David Falgàs va lliurar un obsequi a la cinquantena d’exmembres de la junta i una placa commemorativa als quatre presidents que han precedit el seu càrrec.