La Federació Món encapçala els 540 penyistes desplaçats a Praga

NOTÍCIES 21 d’oct. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

El Barça jugarà contra l’Slavia Praga acompanyat, com sempre, d’una afició incondicional

El moviment de culers creuant Europa és incessant quan es tracta dels partits de la Lliga de Campions i, evidentment, el d’aquest dimecres no és cap excepció. A les 21 hores el camp de l’Slavia Prague acollirà al FC Barcelona i a la seva afició, entre la qual s’hi trobaran 540 penyistes barcelonistes. Com sol ser habitual, la Federació Món lidera el desplaçament movent a 460 dels seus penyistes fins a l’Eden Arena.

Entre les penyes més nombroses es troben la penya amfitriona, la txeca Penya Barcelonista Lleó de Dues Cues amb 130 membres presents a l’estadi, l’hongaresa Penya Blaugrana Budapest i la polonesa Fan Club Barça Polska ambdues amb 75 penyistes desplaçats, la també polonesa Penya Blaugrana de Poznán amb 40, l’eslovaca Penya Barcelonista Eslovaca dels Alts Tatras amb 30 i, finalment, l’austríaca Penya Barcelonista de Viena "Udo Steinberg" amb 23 penyistes.

La resta de penyes assistents també provenen majoritàriament de la Federació Món i desplacen a una desena dels seus penyistes a Praga. És el cas, per exemple, de la belga PB Knokke-Heist, la francesa PB Vandoeuvre Lorraine, la israelita PB Tel Aviv o l’alemanya PB “Berlín Culé”. Per la seva banda, assistiran a l’Eden Arena una cinquantena de penyistes de Catalunya i una vintena provinents de la resta d’Espanya, entre les quals es troben la PB Mataró, la PB Montgrí i Comarca, la PB Frente Lugones i la PB “Els Tamarells”.

Un sopar blaugrana

Aquesta afició incondicional també organitza activitats entorn els partits per tal de crear vincles i fomentar l’agermanament entre totes les penyes del moviment blaugrana. És per això que la PB Lleó de Dues Cues ha organitzat un sopar demà en un restaurant de la capital com a prèvia del partit, encapçalat pel Directiu en Cap de la Comissió Social del FC Barcelona, Josep Maria Barnils; i el president de la penya, Tomáš Škurek, i on s’espera l’assistència d’una cinquantena de persones. La penya també ha organitzat una Trobada de penyistes i aficionats al bar Želivárna a les 15 hores de dimecres per fer pinya conjuntament.

Precisament, aquesta penya va convertir-se en membre oficial del moviment barcelonista el 2011 i, des de llavors, ja ha aglutinat a més de 240 penyistes. Els seus orígens, però, provenen de molt abans, ja que la primera trobada entre penyistes es va dur a terme el 2005 i només va reunir a cinc membres, que posteriorment es van convertir en els fundadors de la PB Lleó de Dues Cues.

D’aquesta manera, expliquen, volen “satisfer les necessitats del aficionats del Barça a la República Txeca, en quant a estar informat sobre el Club, tenir la possibilitat de reunir-se, passar temps conjuntament i gaudir i celebrar els èxits del nostre equip”. D’altra banda, la penya, que és la única existent al país i té com a lema “som Barcelonistes, som de Txèquia”, promociona tant els valors del Club com de la cultura catalana allà a on va.